Ajankohtaista

Helsinki on houkuttelevin matkailukaupunki Suomessa
Suomi on monipuolinen matkailumaa Helsingistä Lappiin. Meiltä löytyy lukemattomia erilaisia kohteita, jokaiselle jotakin. Selvitimme tuoreessa laajassa kuluttajakyselyssä suomalaisten kotimaan matkailuun liittyviä mielipiteitä, asenteita, aikomuksia ja kiinnostuksen kohteita.

Miten tutkimustieto auttaa hallitsemaan vihreää siirtymää?
Vihreällä siirtymällä tarkoitetaan muutosta kohti ekologisesti kestävämpää taloutta sekä kasvua, joka ei perustu luonnonvarojen ylikulutukseen ja fossiilisiin polttoaineisiin. Yrityksissä ja kunnissa vihreä siirtymä voi tarkoittaa esimerkiksi investointeja puhtaaseen energiantuotantoon, kiertotalouteen, tai erilaisten uusien palveluiden ja toimintamallien käyttöönottoa.

Miten kasvattaa myyntiä arvosegmentoinnin avulla?

Yhteiskuntavastuu ja ostokäyttäytyminen
WIN International, johtava maailmanlaajuinen markkinatutkimusyhteisö, on julkaissut Annual WIN World Survey 2022 -tutkimuksen, jossa selvitettiin kansalaisten näkemyksiä ja uskomuksia eri asioihin 36 maassa. Yhtenä tutkimusaiheena oli yritysten yhteiskuntavastuu.

Ruoan hintojen nousu puraisee eniten nuoriin
Yleinen kustannustason nousu näkyy monellakin tapaa kuluttajan kukkarossa ja aiempaa useammat joutuvat miettimään rahankäyttöään uusiksi, kertoo kuluttajabarometrimme.

Hyvä työnantajamielikuva auttaa organisaatiota houkuttelemaan osaavia työntekijöitä
Parhaimmillaan hyvä työnantajamielikuva on organisaatiolle merkittävä kilpailuetu, joka varmistaa riittävän osaamisen ja liiketoiminnan jatkuvuuden myös tulevaisuudessa. Työnantajamielikuvan tulisikin olla yksi organisaation ylimmän johdon seurantamittareista.

Osaajapula uhkaa ammattikeittiöitä – Atriassa ennakoidaan trendejä tarkan tutkimustiedon avulla

Messukeskus edelleen päättäjien suosikki
Messukeskus Helsinki sai Taloustutkimuksen vuoden 2022 Työelämän päättäjät (TEP) -tutkimuksessa parhaan yleisarvosanan kuten kahtena edellisenä vuotena.