Suomi kohderyhmiksi -palvelu

Suomi kohderyhmiksi on uusi palvelumme tiedolla kohdentamiseen. Palvelun idea on siinä, että lähes kaikissa tutkimuksissa syntyy tietoa, jonka avulla voidaan muodostaa kohderyhmiä ja –yleisöjä erilaisiin liiketoiminnan tarpeisiin, esimerkiksi markkinointia varten.

OTA YHTEYTTÄ


Suomi kohderyhmiksi -palvelu vie idean käytäntöön asti

Palvelumme on konkreettinen työkalu kohderyhmien analysoimiseen, tarkasteluun, ymmärtämiseen ja kohdentamiseen. Kun olemme vienyt tutkimuksesi (segmentointi-, brändi-, asiakas- tai muu markkinatutkimus) datan Suomi kohderyhmiksi -käyttöliittymäämme, voit tarkastella dataa minkä tahansa muuttujan (tai segmentin, profiloinnin jne.) perusteella visuaalisesti selkeässä karttanäkymässä, verrattuna koko väestöön tai johonkin muuhun tutkimustietoon. 250 m x 250 m ruututietokanta on palvelun korkein tarkkuus.

Zoomattava, valitsemillasi muuttujilla korostettu dynaaminen näkymä on huikea ja tarjoaa lähes rajattomasti hyödyntämismahdollisuuksia liiketoiminnan, brändin johtamisen ja rakentamisen, asiakkuuksien ja markkinoinnin kehittämisen kannalta. Palveluun voi tuoda lähes rajattomasti dataa eli tutkimustietoa, asiakastietoa, avointa dataa, väestötilastoja jne.

Miten palvelu käytännössä toimii?

Brändien arvostus -tutkimuksen tulosjulkistuswebinaarissa Jaakko Kaartinen esitteli palvelun mahdollisuuksia. Palvelua voidaan hyödyntää moneen tarkoitukseen. Kysy meiltä, kuinka saisit omiin tarpeisiisi sopivan näkymän eri tietolähteistä!

OTA YHTEYTTÄ

 

Lyhyesti Suomi kohderyhmiksi -palvelusta

  1. Se on karttasovellus ja käyttöliittymä,
    jossa on sisällä sekä väestötilastot että valmista
    tutkimustietoa eri ilmiöistä ja toimialoista.
  2. Käyttöliittymään voi viedä melkein mitä tahansa
    tutkimustietoa kunhan datassa on mukana
    jokin paikkatieto, esim. postinumerotieto.
  3. Tutkimustieto voidaan yleistää käyttöliittymässä
    mallintamalla se väestöön perustuen ns. kiinnitysavaimiin,
    jotka voivat yksinkertaisimmillaan olla esim. vastaajien demografiatietoja.
  4. Käyttöliittymän avulla saadaan karttanäkymä
    tutkittavaan ilmiöön tai tutkimustulokseen ja voidaan
    tarkastella alueellisia eroja ilmiön esiintyvyydessä.
  5. Perustuen näihin havaittuihin eroihin voidaan kohdentaa
    toimenpiteitä, esim. markkinointia tai vaikkapa liiketoiminnan painopisteitä
    niille alueille, jotka vaikuttavat potentiaalisimmilta 
    suhteessa haluttuun tulokseen.
  6. Markkinoinnin kohdentamisessa voidaan muodostaa kohderyhmiä,
    jotka voimme viedä suoraan digitaalisille mainosalustoille tai antaa ne
    mainonnan toteuttajien esim. mediatoimistojen käyttöön.

Kysy meiltä lisää!

Kerromme mielellämme palvelustamme lisää ja mietimme yhdessä kanssasi miten se hyödyttäisi tutkimustesi jatkokäyttöä tai laajentaisi niiden käyttötarkoituksia ja hyötyjä.

OTA YHTEYTTÄ

Kysy lisää Suomi kohderyhmiksi -palvelustamme

Aiheeseen liittyvät palvelut