Menetetyt asiakkaat -tutkimus

Miten pärjätä kilpailussa, vahvistaa asiakasuskollisuutta ja voittaa takaisin menetetyt asiakkaat? Miksi asiakas ei enää osta yrityksen tuotteita ja/tai palveluja tai ostaa niitä aiempaa vähemmän? Mihin asiakas vaihtoi ja miksi?

Ota yhteyttä


Mihin kategoriaan teidän menetetyt asiakkaanne kuuluvat?

Valitettavasti kaikkia asiakkuuksia ei ole aina mahdollista pitää, mutta turhaan hyviä asiakkuuksia ei kannata menettää. Me voimme auttaa sinua menetetyt asiakkaat -tutkimuksella selvittämään syyt yrityksesi asiakasuskollisuuden sekä katkenneen asiakassuhteen taustalla!

Luokittelemme menetetyt asiakkaat 4 kategoriaan:

  1. Tahattomasti pois työnnetyt asiakkaat
    Halutaan pitää, mutta asiakkaat lähtevät, koska yrityksen toiminta ei enää vastaa heidän odotuksiaan.
    Syynä voi olla tyytymättömyys tavaran toimitukseen, asennukseen, palveluun tai hintaan.
  2. Pois vedetyt asiakkaat
    Kilpailija voittaa tarjoamalla enemmän arvoa asiakkaalle, joka voi olla hintaa tärkeämpi.
    Palvelu saattaa olla henkilökohtaisempaa tai luotettavampaa, tuotteen laatu on korkeampi tai se on uudenaikaisempi.
  3. Pois ostetut asiakkaat
    Uskollisuusaste yritystä kohtaan alhainen jolloin kilpailijat voittavat usein esittelyhinnoilla.
    Vaihtavat yrityksiä usein edestakaisin.
  4. Pois muuttaneet asiakkaat
    Asiakkaiden tarpeet ajan myötä muuttuneet. Syinä esim. elinkaari- tai maantieteelliset muutokset
    ja mahdollisesti loppunut liiketoiminta.

Syitä asiakkaan tyytymättömyyteen voi olla monia – tutkimuksellamme saamme ne selville ja voit kehittää yrityksesi toimintaa ja ehkäistä tulevia asiakasmenetyksiä tai jopa hankkimaan menetettyjä asiakkaita takaisin.

Ota yhteyttä niin kerromme lisää miten!
 

Ota yhteyttä, kerron mielelläni lisää

Painilainen Juha

Director, Sales juha.painilainen@taloustutkimus.fi 0400502428