Toimittajat arvostavat Ilmatieteen laitoksen ja Verohallinnon ulkoista viestintää
Toimittajat ovat jälleen arvioineet suurimpien suomalaisten yritysten sekä julkisen sektorin ja järjestöjen ulkoista viestintää.
Vuoden 2025 Yritysviestintä -tutkimuksessa yleisarvosanalla mitattuna parhaan arvion ulkoisesta viestinnästä saavat Ilmatieteen laitos ja Verohallinto, kun huomioidaan kaikki tutkitut organisaatiot. Hyvään yli 3,75 keskiarvoon pääsevät tänä vuonna myös Tampere, Helsinki, WWF Suomi ja Kesko/K-ryhmä. Yleisarvosanat ovat välillä 3,93–2,79, joten eroa parhaan ja heikoimman arvosanan välillä on melkoisesti.
Tutkittuja organisaatioita on tänä vuonna yhteensä 149. Keskiarvojen keskiarvot toimialoittain paremmuusjärjestyksessä:
Numeraalisten arvioiden lisäksi vastaajia pyydettiin nimeämään suomalainen yritys tai organisaatio, jonka työtä tiedotusvälineiden suuntaan erityisesti arvostaa. Vastaaja sai valita myös organisaation, joka ei ollut mukana tutkittavana. Vastaukset hajaantuivat erittäin paljon ja jopa 127 eri organisaatiota sai mainintoja. Eniten mainintoja (9) tällä avoimella kysymyksellä sai viime vuoden tapaan Verohallinto, toiseksi eniten Yle (8).
Tutkimuksessa organisaatioita arvioidaan yleisarvosanan lisäksi kahdentoista eri imagotekijän perusteella. Vastaajat kertovat myös mm. kuinka usein seuraavat organisaatioiden viestintää ja mitä imagotekijöitä pitävät tärkeimpinä oman työnsä kannalta.
Lisätietoja tutkimuksesta, mm. tutkimuksessa mukana olleet organisaatiot, löydät täältä!
Lisätietoja voit kysyä myös:
Paula Lehto
Senior Insight Manager
paula.lehto@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5275