Brändien arvostus -tutkimus

Vuoden 2023 Brändien arvostus -tutkimuksen tulokset ovat nyt tilattavissa. Ota meihin yhteyttä niin saat tarjouksen!

Taloustutkimuksen vuosittain tekemä Brändien arvostus -tutkimus on paljon muutakin kuin ranking-listaus. Tutkimuksen tilaajille toimitettava tutkimusraportti antaa laajan katsauksen tutkittuihin brändeihin sekä brändien kilpailukenttään, mahdollistaa kohderyhmätarkastelun ja tiedon vertaamisen 78 tuoteryhmässä ja 665 brändin kesken.

OTA YHTEYTTÄ


Mitä tutkimus pitää sisällään?

Kuluttajat ovat jälleen antaneet arvosanan tuntemilleen brändeille sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä brändiä arvostavat. Samalla on selvitetty, käyttävätkö he brändiä pääasiallisesti vai muiden ohella, sekä kuinka todennäköisesti he suosittelisivat brändiä (NPS).

Tutkimuksessa mukana olevat brändit valittiin mukaan esitutkimuksen perusteella. Mukaan varsinaiseen Brändien arvostus -tutkimukseen pääsi vähintään 5 %:n spontaanilla tunnettuudella. 

Tutkimuksen sisältö:

  1. Brändin tunnettuus ja arvostusindeksi
  2. Brändin käyttö ja asiakastyytyväisyysindeksi
  3. Perustelut miksi brändiä arvostetaan
  4. Brändin suosittelu (NPS)
  5. Brändimielikuva
  6. Tuotemerkin/yrityksen hintataso
  7. Kuluttajahintojen muutoksen vaikutus ja rahankäyttö tulevaisuudessa tuoteryhmän osalta
  8. Läheisyysanalyysi brändin käyttäjistä ja medioista (myös sosiaalisen median kanavat)
  9. Verkkoanalyysi brändeistä eli minkä brändien kanssa eri brändit oikeasti kilpailevat

Tutkimuksesta saatavilla myös arvot-segmentoinnista tehtävä Arvoanalyysi – kysy lisää! Vertailutietoa brändeistä pääasiallisesti saatavilla vuodesta 2015 lähtien.

Lisäksi voit tilata meiltä räätälöidyn brändianalyysin, jossa peilaamme brändisi saamia tuloksia eri analyysimenetelmin historiallisesti, toimialalla, tuotekategoriassa, kilpailijoihisi nähden ja eri KPI:t huomioon ottaen. Kysy näistä kilpailuetua synnyttävistä lisämahdollisuuksista meiltä lisää!

Tutkitut tuoteryhmät ja brändit voit katsoa brändilistauksesta. Tarkista onko oma brändisi mukana!


Katso Brand Talk 2023 -webinaari:


Suomen arvostetuimmat brändit 2023

Mitkä ovat vuoden 2023 arvostetuimmat brändit?

5 hyvää syytä tilata tutkimusraportti:

  1. Saat kattavan kokonaiskuvan oman brändisi ja
    kilpailijoidesi brändien asemasta kuluttajien mielissä.
  2. Tunnet paremmin brändiäsi arvostavat, kuluttavat ja suosittelevat: mitä mielikuvia
    he yhdistävät brändiisi ja kilpailijoihin!
  3. Saat työkaluja kysynnän ennakointiin. Vastaajat ovat arvioineet rahankäyttöään eri
    tuotekategorioissa sekä ostokäyttäytymisensä muutosta hintojen noustessa.
  4. Kuluttajien ostokäyttäytymistä ohjaavien arvojen liittämisen brändeihin Arvot -kuluttajasegmentointimme avulla.
  5. Suomi kohderyhmiksi -palvelu mahdollistaa Brändien arvostus -tutkimustiedon alueellisen tarkastelun. Palvelusta näet miten brändisi käyttäjät, ei-käyttäjät ja arvostajat esiintyvät maantieteellisesti. Tämän tiedon perusteella voimme esimerkiksi muodostaa brändillesi valmiita mainosyleisöjä, tarkastella tuotekategoriasi kulutuskäyttäytymisen kehitystä alueellisesti, tai tehdä brändillesi ns. vaikutusalueanalyysin eli kertoa miten brändisi arvostus eroaa eri jakeluteiden alueella ja miksi.
Contact icon

Haluatko että kerromme lisää tai lähetämme tarjouksen – jätä tähän yhteystietosi niin otamme pikaisesti yhteyttä!

Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

Sipponen Katja

Senior Insight Manager katja.sipponen@taloustutkimus.fi 010 758 5123

Lue lisää