Brändi- ja kohderyhmätutkimus
Kokosimme bränditutkimuksen ja kohderyhmätutkimuksen samaan pakettiin, jotta voimme tarjota sinulle hyödyllisen kokonaisymmärryksen brändisi tilasta sekä kohderyhmistäsi ja keinoista niiden tavoittamiseksi. Luonnollisesti voimme räätälöidä yrityksellesi haluamasi kaltaisen bränditutkimuksen aivan tarpeidesi mukaan. Meillä on lisäksi myös paljon valmista bränditutkimustietoa, joka saattaa palvella tarpeitasi sellaisenaan ja on heti saatavissa – kysy meiltä lisää alla olevalla yhteydenottolomakkeella!
Tutkimuskonseptimme 4 tärkeintä hyötyä sinulle:
- Saat selkeät mittarit brändin tilan seuraamiseen
- Opit tuntemaan olemassa olevat ja potentiaaliset asiakkaat tarkemmalla ja syvemmällä tasolla
- Yleensä löydetään 4-5 erilaista asiakaskohderyhmää, jotka voit ottaa huomioon toimissasi
- Menestyksekkään päätöksenteon, suunnittelun sekä tuote- palvelukehityksen takana on aina vahva tieto siitä kenelle asioita tehdään
Muistathan, että vahva brändi erottaa kilpailijoista ja suojaa vaikeina aikoina. On lisäksi tärkeää tuntea omat asiakkaat hyvin, jotta omat toimenpiteet kohdentuvat tehokkaasti.
Johda ja suunnittele markkinointiviestintää strategisesti tiedolla
Brändi- ja kohderyhmätutkimuksemme selvittää, mitä brändillesi kuuluu sekä luo ymmärryksen vahvimmista ja potentiaalisimmista kohderyhmistäsi. Sinulla on mahdollisuus saada tietoa myös kansainvälisesti eri markkina-alueista.
Peruskonseptiimme sisältyy:
- Bränditutkimus
Bränditutkimus selvittää brändin KPI:t, joita ovat tunnettuus, harkinta-aikeet, käyttö, preferenssit, suosittelu ja mielikuvat. Brändin KPI:sta luodaan myös Brand funnel ja Brändivire. Brand funnel tarkastelee tunnettuuden ja suosittelun suhdetta taso kerrallaan. Brändivire kertoo kokonaiskuvan tiivistäen Brand funnelin tulokset yhdeksi tekijäksi kuvaten brändin vetovoimaa huomioiden sen menestyksen avaintunnusluvut. Mitä korkeampi Brändivire, sitä paremmin brändi onnistuu muuttamaan brändin tuntevat brändin suosittelijoiksi. - Kohderyhmäanalyysi
Kohderyhmäanalyysissa tehdään kuluttajien ryhmittely monimuuttujamenetelmän keinoin sekä kuvataan (profiloidaan) kohderyhmät niihin kuuluvien kuluttajien asenteiden ja käyttäytymisen pohjalta. - Tuotteen/palvelun käyttö kohderyhmissä
Selvitetään, miten tuotetta käytetään eri kohderyhmissä ja millaisia asenteita tuoteryhmää kohtaan esiintyy. - Ymmärrys kohderyhmän tavoittamisesta
Kohderyhmien käyttäytyminen ja kontaktipisteet: selvitetään mitä medioita kohderyhmät kuluttavat eli mistä heidät tavoittaa, ja mitkä ovat tyyppillisimmät ostopaikat.
Valinnaisia laajennusosia ovat:
- Arvopohjainen segmentointi
Tämä voi olla asiakkaalle tehty oma segmentointitutkimus tai jokin valmiista toimialakohtaisista kuluttajasegmentoinneistamme - Ilmiöt ja toimialatieto
Tuodaan mukaan asiakkaallemme relevanttia toimiala- ja ilmiö-/megatrenditietoa, jota meillä on valmiina - Suomi kohderyhmiksi -palvelu
Tutkimustieto on vietävissä karttapohjaiseen käyttöliittymäämme, jossa sitä voidaan tarkastella alueellisesti ja kohderyhmittäin - Sanoma-mainosyleisöt
Voimme muodostaa tutkimuksesta paikkatietoon pohjautuvia mainosyleisöjä mm. Sanoman medioihin, jossa ne ovat helposti asiakkaan hyödynnettävissä
Ota meihin yhteyttä niin katsotaan, millainen bränditutkimuskokonaisuus palvelisi parhaiten organisaatiosi tarpeita!
Kiinnostuitko brändi- ja kohderyhmätutkimuksesta?
Ota yhteyttä, niin saat paluupostissa esimerkkiraportin.
Voit toki myös jättää yhteydenottopyynnön, otamme pikimmiten sinuun yhteyttä!
Ota yhteyttä, kerromme mielelläni lisää!

