Brändi- ja kohderyhmätutkimus

Kokosimme bränditutkimuksen ja kohderyhmätutkimuksen samaan pakettiin, jotta voimme tarjota sinulle hyödyllisen kokonaisymmärryksen brändisi tilasta sekä kohderyhmistäsi ja keinoista niiden tavoittamiseksi. Luonnollisesti voimme räätälöidä yrityksellesi haluamasi kaltaisen bränditutkimuksen aivan tarpeidesi mukaan. Meillä on lisäksi myös paljon valmista bränditutkimustietoa, joka saattaa palvella tarpeitasi sellaisenaan ja on heti saatavissa – kysy meiltä lisää alla olevalla yhteydenottolomakkeella!

Tutkimuskonseptimme 4 tärkeintä hyötyä sinulle:

  1. Saat selkeät mittarit brändin tilan seuraamiseen
  2. Opit tuntemaan olemassa olevat ja potentiaaliset asiakkaat tarkemmalla ja syvemmällä tasolla
  3. Yleensä löydetään 4-5 erilaista asiakaskohderyhmää, jotka voit ottaa huomioon toimissasi
  4. Menestyksekkään päätöksenteon, suunnittelun sekä tuote- palvelukehityksen takana on aina vahva tieto siitä kenelle asioita tehdään

Muistathan, että vahva brändi erottaa kilpailijoista ja suojaa vaikeina aikoina. On lisäksi tärkeää tuntea omat asiakkaat hyvin, jotta omat toimenpiteet kohdentuvat tehokkaasti.

OTA YHTEYTTÄ


Johda ja suunnittele markkinointiviestintää strategisesti tiedolla

Brändi- ja kohderyhmätutkimuksemme selvittää, mitä brändillesi kuuluu sekä luo ymmärryksen vahvimmista ja potentiaalisimmista kohderyhmistäsi.  Sinulla on mahdollisuus saada tietoa myös kansainvälisesti eri markkina-alueista.

Peruskonseptiimme sisältyy:

  1. Bränditutkimus
    Bränditutkimus selvittää brändin KPI:t, joita ovat tunnettuus, harkinta-aikeet, käyttö, preferenssit, suosittelu ja mielikuvat. Brändin KPI:sta luodaan myös Brand funnel ja Brändivire. Brand funnel tarkastelee tunnettuuden ja suosittelun suhdetta taso kerrallaan. Brändivire kertoo kokonaiskuvan tiivistäen Brand funnelin tulokset yhdeksi tekijäksi kuvaten brändin vetovoimaa huomioiden sen menestyksen avaintunnusluvut. Mitä korkeampi Brändivire, sitä paremmin brändi onnistuu muuttamaan brändin tuntevat brändin suosittelijoiksi.
  2. Kohderyhmäanalyysi
    Kohderyhmäanalyysissa tehdään kuluttajien ryhmittely monimuuttujamenetelmän keinoin sekä kuvataan (profiloidaan) kohderyhmät niihin kuuluvien kuluttajien asenteiden ja käyttäytymisen pohjalta.
  3. Tuotteen/palvelun käyttö kohderyhmissä
    Selvitetään, miten tuotetta käytetään eri kohderyhmissä ja millaisia asenteita tuoteryhmää kohtaan esiintyy.
  4. Ymmärrys kohderyhmän tavoittamisesta 
    Kohderyhmien käyttäytyminen ja kontaktipisteet: selvitetään mitä medioita kohderyhmät kuluttavat eli mistä heidät tavoittaa, ja mitkä ovat tyyppillisimmät ostopaikat.

Valinnaisia laajennusosia ovat:

  1. Arvopohjainen segmentointi
    Tämä voi olla asiakkaalle tehty oma segmentointitutkimus tai jokin valmiista toimialakohtaisista kuluttajasegmentoinneistamme
  2. Ilmiöt ja toimialatieto
    Tuodaan mukaan asiakkaallemme relevanttia toimiala- ja ilmiö-/megatrenditietoa, jota meillä on valmiina
  3. Suomi kohderyhmiksi -palvelu
    Tutkimustieto on vietävissä karttapohjaiseen käyttöliittymäämme, jossa sitä voidaan tarkastella alueellisesti ja kohderyhmittäin
  4. Sanoma-mainosyleisöt
    Voimme muodostaa tutkimuksesta paikkatietoon pohjautuvia mainosyleisöjä mm. Sanoman medioihin, jossa ne ovat helposti asiakkaan hyödynnettävissä

Ota meihin yhteyttä niin katsotaan, millainen bränditutkimuskokonaisuus palvelisi parhaiten organisaatiosi tarpeita!

Contact icon

Kiinnostuitko brändi- ja kohderyhmätutkimuksesta?
Ota yhteyttä, niin saat paluupostissa esimerkkiraportin.

Voit toki myös jättää yhteydenottopyynnön, otamme pikimmiten sinuun yhteyttä!

OTA YHTEYTTÄ

Kiitos, haluan esimerkkiraportin!

Ota yhteyttä, kerromme mielelläni lisää!

Sipponen Katja

Senior Insight Manager katja.sipponen@taloustutkimus.fi 010 758 5123

Aiheeseen liittyvät muut palvelut: