Pikaruoka- ja kahvilaketjututkimus
Tutkimme vuosittain suomalaisten mielikuvia ja kokemuksia pikaruoka- ja kahvilaketjuista, ja tutkimusraportti sisältää arvokasta vertailutietoa viiden vuoden ajalta.
Tutkimus sisältää tietoa pikaruoka- ja kahvilaketjujen tunnettuudesta, asioinnista, suosittelusta ja 16 mielikuvatekijästä. Raportissa on myös jokaisesta tutkitusta ketjusta Brändivire, joka KPI-tunnuslukuna kiteyttää yhteen tärkeimmät brändimittarit. Lisäksi Data Science -tiimimme on tehnyt tutkimusdatasta verkkoanalyysin, josta saa muun muassa ymmärryksen siitä, millä ketjuilla on yhteisiä kuluttajia.
Tutkimuksen kohderyhmänä on 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti ja se on toteutettu nettipaneelissa syyskuussa 2025. Tutkimusraportti valmistuu lokakuussa.
Tutkimusraportti pitää sisällään:
- Tunnettuus ja asiointi
- Yleisarvosana
- Mielikuvat (tuotteiden maku, tuotteiden tuoreus, valikoiman monipuolisuus, vastuullisuus, henkilökunnan palveluhalukkuus, palvelun nopeus, jne.)
- Hintataso
- Suosittelu (NPS)
- Asioinnin useus
- Kotiinkuljetuspalveluiden käytön useus
- Median/somen käyttö
- Brändivire
- Verkkoanalyysi
Tutkitut pikaruokaketjut:
|
Tutkitut kahvilaketjut ja kioskit:
|
Ota yhteyttä, kerron mielelläni lisää
Meillä on monipuolista osaamista ja näkemystä sekä paljon erilaista tutkittua tietoa ruoasta ja syömisestä. Meihin kannattaa olla yhteydessä myös muissa tutkimustarpeissa!
