Pikaruoka- ja kahvilaketjututkimus

Tutkimme vuosittain suomalaisten mielikuvia ja kokemuksia pikaruoka- ja kahvilaketjuista, ja tutkimusraportti sisältää arvokasta vertailutietoa viiden vuoden ajalta. 

Tutkimus sisältää tietoa pikaruoka- ja kahvilaketjujen tunnettuudesta, asioinnista, suosittelusta ja 16 mielikuvatekijästä. Raportissa on myös jokaisesta tutkitusta ketjusta Brändivire, joka KPI-tunnuslukuna kiteyttää yhteen tärkeimmät brändimittarit. Lisäksi Data Science -tiimimme on tehnyt tutkimusdatasta verkkoanalyysin, josta saa muun muassa ymmärryksen siitä, millä ketjuilla on yhteisiä kuluttajia.

Tutkimuksen kohderyhmänä on 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti ja se on toteutettu nettipaneelissa syyskuussa 2025. Tutkimusraportti valmistuu lokakuussa.

Ota yhteyttä

Tutkimusraportti pitää sisällään:

  1. Tunnettuus ja asiointi
  2. Yleisarvosana
  3. Mielikuvat (tuotteiden maku, tuotteiden tuoreus, valikoiman monipuolisuus, vastuullisuus, henkilökunnan palveluhalukkuus, palvelun nopeus, jne.)
  4. Hintataso
  5. Suosittelu (NPS)
  6. Asioinnin useus
  7. Kotiinkuljetuspalveluiden käytön useus
  8. Median/somen käyttö
  9. Brändivire
  10. Verkkoanalyysi


ota yhteyttä

Tutkitut pikaruokaketjut:
  • ABC
  • Babista
  • Barots
  • Burger King
  • Chitir Chicken
  • DIF Döner
  • Friends & Brgrs
  • Green Hippo
  • Hanko Aasia
  • HelmiSimpukka
  • Hesburger
  • Hook
  • KFC
  • Kotipizza
  • McDonald's
  • Naughty Brgr
  • Neste
  • Picnic
  • Pizza Buffa
  • Pizza Hut
  • Pretty Boy Wingery
  • Pupu
  • Rax
  • Rolls
  • Scanburger
  • Social Burgerjoint
  • Subway
  • Taco Bell
  • Teboil
Tutkitut kahvilaketjut ja kioskit:
  • Arnolds
  • Caffitella
  • Coffee House
  • Espresso House
  • Fazer Café
  • La Torrefazione
  • Presso
  • Ramin Konditoria
  • R-kioski
  • Robert's Coffee

 

Ota yhteyttä, kerron mielelläni lisää

Meillä on monipuolista osaamista ja näkemystä sekä paljon erilaista tutkittua tietoa ruoasta ja syömisestä. Meihin kannattaa olla yhteydessä myös muissa tutkimustarpeissa!

Lintunen Merja

Senior Insight Manager merja.lintunen@taloustutkimus.fi 010 758 5310