Ajankohtaista

Kilpailuetua arvopohjaisella markkinoinnilla – kuluttajien arvojen ymmärtäminen kuuluu brändistrategian ytimeen

Mistä tingitään ja mistä ei?
Elinkustannukset ovat nousseet - mistä hyödykkeistä suomalaiset ovat valmiita tinkimään ensimmäiseksi? Kiinnostaisiko tuoteryhmäkohtainen tieto säästökohteista yhdistettynä paikkatietoon ja vietynä karttanäkymään? Entä jos linkitämme analyysiin mukaan vielä brändien arvostuksen? Ja keitä ovat ne 20 % suomalaisista, joiden ei tarvitse tinkiä mistään?

Arvostetuimmat brändit 2023
Brändien arvostus 2023 -tutkimuksen tulokset ovat valmistuneet.

Jo 20 kilometrin etäisyydellä kuluttajien arvomaailma muuttuu merkittävästi – myynnin kannattaa kiinnostua tästä

Juomien sisältämä sokeri huolettaa kuluttajia
Sokeripitoisissa juomissa käytetty makeutusaine ei ole kuluttajille merkityksetön asia. Suurin osa kuluttajista (61 %), etenkin naiset, kiinnittävät juomia ostaessaan huomiota niissä käytettyyn makeutukseen.

Kaupan omien merkkien ja punalaputettujen tuotteiden suosio kasvanut
Ruoan hinnan nousu on saanut kuluttajat vertailemaan tuotteiden hintoja ja etsimään tarjoustuotteita.

Kuinka hyvin henkilöstö on omaksunut organisaation strategian?
Toimiva strategia jalkautettuna käytäntöön on tuloksellisen toiminnan perusta. Strategian muuttuessa tai sitä päivitettäessä on myös tärkeää sekä jalkauttaa uudistus tai muutokset että mitata, miten jalkauttamisessa on onnistuttu.
