Ajankohtaista

Miten Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa kävi elintarviketuoteryhmän brändeille?
Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa oli mukana yhteensä kaikkiaan 80 tuoteryhmää, joista 21 oli eri elintarviketuoteryhmiä. Tässä pieni katsaus siitä, miten kävi viime vuoden mittauksessa 21 elintarviketuoteryhmän* brändien kesken, joita oli yhteensä 187.

Eri-ikäiset työntekijät suhtautuvat eri tavoin työelämään
Työelämässä on mukana tällä hetkellä pääasiassa kolme sukupolvea: X-, Y- ja Z-sukupolvet. Jokaisella sukupolvella on hieman erilainen suhtautuminen työelämään ja jokainen sukupolvi edustaa erilaisia arvoja ja odotuksia.

Vahvimmat korkeakoulubrändit 2025
Taloustutkimus on tutkinut korkeakoulubrändejä jo vuodesta 2002 lähtien. Tuorein suomalaisten nuorten ja aikuisten parissa tehty tutkimus kertoo, että vahvimmat korkeakoulubrändit ovat edelleen Tampereen, Turun ja Helsingin yliopistoilla. Parhaan kokonaisarvosanat saavat Tampereen, Turun ja Helsingin yliopistot sekä ammattikorkeakouluista Tampereen, Turun ja Poliisiammattikorkeakoulu.

Kuluttajat ovat yllättävän erilaisia eri puolilla Suomea – Tutkimus avaa alueellisen käyttäytymisen motiivit

Tampere ja Helsinki houkuttelevimmat matkailukaupungit
Suomi on monipuolinen matkailumaa - meiltä löytyy paljon erilaisia kohteita, jokaiselle jotakin. Selvitimme tuoreessa, laajassa kuluttajakyselyssä suomalaisten kotimaan matkailuun liittyviä mielipiteitä, asenteita, aikomuksia ja kiinnostuksen kohteita.

Terveyden kriisi kehittymässä, kun unen laatu heikkenee
Worldwide Independent Network of MR (WIN), johtava riippumattomien markkinatutkimus- ja kyselytutkimusyritysten globaali yhdistys, julkaisi kansainvälisenä unipäivänä tuoreen Worldviews Survey -kyselynsä tuloksia. Tämän vuoden kysely, joka perustuu 34 946 henkilön haastatteluihin yhteensä 39 maassa, paljastaa huolestuttavan globaalin trendin unen laadun heikkenemisessä. Kyselyn avulla on seurattu ihmisten terveyttä vuodesta 2018 lähtien, mukaan lukien unen terveyttä edistäviä ja uneen vaikuttavia tekijöitä. Tulokset nostavat esiin teknologian ja sosioekonomisten tekijöiden vaikutuksen uniterveyteen ja korostavat lisätutkimuksen tarvetta.

Johtamisen merkitys korostuu
Johtamisen merkityksellisyys on korostunut työelämässä entisestään – sillä on nyt ylivoimaisesti suurin merkitys sen suhteen, millaisen kokonaisarvosanan organisaatio saa työnantajana. Mutta miten suoriudumme johtamisessa?

Johda tuoteryhmää kuluttajaymmärryksellä
Tuotekategoriatutkimus on markkinoijalle keskeinen työkalu, koska se auttaa ymmärtämään markkinan rakennetta, kilpailutilannetta ja kuluttajakäyttäytymistä. Sen avulla voidaan tunnistaa kasvumahdollisuuksia, segmentoida asiakkaita tehokkaammin ja kehittää erottuvia markkinointistrategioita. Lisäksi se tukee tuoteportfolion hallintaa ja hinnoittelua sekä auttaa ennakoimaan trendejä ja asiakastarpeiden muutoksia, mikä parantaa päätöksenteon tarkkuutta ja liiketoiminnan kannattavuutta.