Ajankohtaista

Miten nousevat elinkustannukset vaikuttavat kuluttajien ostotottumuksiin? Uusi tutkimus selvittää ostokäyttäytymisessä tapahtuvia muutoksia

Tuotteiden hinnoittelu on yrityksen tärkeimpiä päätöksiä
Inflaatio on ollut viime aikoina voimakkaassa kasvussa sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa. Taloudessa on kasvavaa epävarmuutta, joka heijastuu niin yritysten kuin kuluttajienkin tulevaisuudennäkymiin ja sitä kautta ostokäyttäytymiseen. Moni yritys kokee olevansa pakotettu hinnan nostoihin, mutta mitä se tarkoittaa myynnille ja kannattavuudelle?

Shopper-tutkimus apuna tuoteryhmän kehittämiseksi kaupassa
Haluatko ymmärtää, mikä kaupan hyllyllä toimii tai ei toimi ajatellen tuotteidenne ostamista ja valintaa? Entä miten oma brändinne suoriutuu hyllyssä? Shopper-tutkimus vastaa näihin tarpeisiin.

Toimittajat arvostavat YLEn ja Ilmatieteen laitoksen ulkoista viestintää
Toimittajat ovat jälleen arvioineet suurimpien suomalaisten yritysten sekä julkisen sektorin ja järjestöjen ulkoista viestintää. Numeraalisten arvioiden lisäksi vastaajilta kysyttiin avoimella kysymyksellä ”Mikä on mielestäsi toimialan paras järjestö, jos ajattelet järjestöjen viestintää toimittajan näkökulmasta?”. Vastaaja sai valita myös organisaation, joka ei ollut mukana tutkittavana ja mainittiinpa joitain organisaatioita yli toimialarajojen. Selvästi eniten mainintoja tällä avoimella kysymyksellä sai YLE.

Vahvimmat korkeakoulubrändit 2022
Keskeisimpien tunnuslukujen perusteella vahvimmat korkeakoulubrändit ovat Aalto-yliopisto ja Helsingin yliopisto, kertoo tuore tutkimus.

Muuttohalukkuus Suomessa -tutkimuksen tulokset ovat valmistuneet – Tampere tänäkin vuonna ykkösenä
Tutkimuksen mukaan jopa 36 prosenttia 15–79-vuotiaista suomalaisista voisi ajatella asuvansa Tampereella.

Tavoita pk-päättäjät helposti ja kustannustehokkaasti
Tiesitkö että voit tavoittaa pk-yritysten päättäjiä helposti vakioidulla tutkimusmenetelmällämme, Business Telebusilla? Se on Suomen ainoa pk-päättäjiin kohdistuva säännöllisesti toistuva tutkimus, johon voi tulla mukaan vaikka vain yhdellä omalla kysymyksellä. Kustannukset jakautuvat useille toimeksiantajille, joten menetelmä on kustannustehokas Sinulle.

Suomi Syö -tutkimus aikaistuu jo kesälle
Suomi Syö -tutkimus on Taloustutkimuksen vuosittain toteuttama laaja tietopaketti suomalaisten suhtautumisesta ruokaan. Se sisältää sekä trenditietoa että uusia, ajankohtaisia teemoja. Tänä vuonna tutkimus uudistuu jälleen ja nyt myös aikataulu muuttuu; tutkimus on perinteisesti valmistunut syksyllä, mutta nyt tulokset valmistuvat jo kesän aikana.