Brändien arvostus -tutkimus

Taloustutkimuksen vuosittain tehtävä brändien arvostus tutkimus on paljon muutakin kuin ranking tai sijoitus brändien kesken. Tutkimus antaa yrityksille laajan katsauksen kilpailukenttään, kohderyhmätarkastelun, sekä mahdollistaa tiedon vertaamisen yli 60 toimialalla ja yli 500 brändin kesken.


Miika Parpo
miika.parpo@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5258

Suomen arvostetuimmat brändit on jälleen tutkittu

Vuoden 2020 TOP10 arvostetuimmat brändit ovat:

  1. Fiskars
  2. Fazer
  3. YLE
  4. Hyvää Suomesta -merkki
  5. Joutsenmerkki
  6. ABLOY
  7. Arabia
  8. S-Etukortti
  9. Iittala
  10. Avainlippu-merkki

Mitä hyötyä sinulle on Brändien arvostus -tutkimuksen tuloksista? 

4 hyvää syytä tilata tutkimusraportti:

  1. Tarjoamme strategiseen liiketoiminnan johtamiseen vastauksia, jotka kasvattavat markkinointi-, myynti-, ja tuotekehitysjohdon laaja-alaista ymmärrystä oman brändin asemasta kuluttajien pelikentällä.
  2. Tiedätkö millaisia ovat omat ja kilpailijoidesi kuluttaja-asiakkaat, mitä mieltä he ovat omastasi ja kilpailijoiden brändeistä, ja kuinka tyytyväisiä he ovat niihin suhteessa omaasi?
  3. Haluatko tietää, kuka suosittelee omaasi tai kilpailijasi brändiä (NPS) ja kuka ei, millaisia kuluttajia he ovat taustoiltaan?
  4. Haluatko tietää millaisilla brändeillä on samankaltaisia asiakkaita kuin sinulla ja millaisia? Minkä brändien kanssa oman brändisi kannattaisi tehdä yhteistyötä?

 

Mitä tutkimus pitää sisällään?


Suomalaiset kuluttajat arvioivat brändejä antamalla tuntemilleen brändeille arvosanan sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä brändiä arvostavat. He kertovat myös, käyttävätkö he tuotemerkkiä pääasiallisesti tai lisäksi, sekä kuinka todennäköisesti he suosittelisivat brändiä (NPS -kysely). Kysyimme jälleen myös brändien hintatasosta: pidetäänkö brändiä halpana vai kalliina, ja koetaanko brändin tarjoavan hyvän vastineen siitä maksettavalle hinnalle.


Brändiraportti sisältää seuraavat tiedot:
 

  1. Brändin tunnettuus ja arvostus (arvostusindeksi)
  2. Miksi tietty brändi on arvostetuin (avoin kommentti)
  3. Brändin arvostus sen käyttäjien keskuudessa (asiakastyytyväisyysindeksi)
  4. Brändin arvostus eri kohderyhmissä monipuolisten taustamuuttujien mukaan
  5. Kilpailijavertailu ja brändin positio markkinoilla markkinaportaiden avulla
  6. Suosittelu (NPS)
  7. Brändin arvostuksen kehitystrendi (mikäli brändi on ollut mukana aikaisemmilla tutkimuskerroilla)
  8. Brändin hinta/hintataso (5-portainen asteikko) ja tarjoaako se hyvän vastineen rahalle (HUOM! lisähinta, sisältää koko tuoteryhmän)

Lisäksi voit tilata meiltä laajemman räätälöidyn brändianalyysin, jossa peilaamme brändisi saamia tuloksia eri analyysimenetelmin historiallisesti, toimialalla, tuotekategoriassa, kilpailijoihisi nähden, ja eri KPI:t huomioon ottaen. Kysy näistä mahdollisuuksista meiltä lisää!

Brändien arvostus -tutkimukseen on mahdollista yhdistää M-Brainin julkisuusanalyysi, jonka lopputuloksena saadaan tietoa organisaatioiden julkisuudesta ja brändien näkyvyydestä. Julkisuusanalyysi yhdistää Taloustutkimuksen selvittämän brändien arvostusindeksin ja julkisuusanalyysin tulokset. Lue lisää M-Brainin julkisuusanalyysista 

 

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, annamme mielellämme lisätietoja!

Miika Parpo
miika.parpo@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5258