Ajankohtaista


Uutiset
21.10.2025

Miten ruokakulttuurimme on sidoksissa teknologiseen kehitykseen – vai onko se?

Löydätkö alla olevista kuvista linkit teknologisen kehityksen ja ruokakulttuurimme muutoksen välillä?

Uutiset
20.10.2025

Metsäammattilaisten tutkimus osoittaa sidosryhmäymmärryksen merkityksen

Taloustutkimuksen toteuttama ”Suuri metsäammattilaistutkimus – metsät ja media” paljastaa, että metsäammattilaisten tyytymättömyys metsäuutisointiin ja -keskusteluun on kasvanut selvästi viime vuosina. Tutkimuksen mukaan 93 % metsäammattilaisista kokee metsäuutisoinnin polarisoituneeksi, ja yli puolet arvioi sen vaikuttavan heikentävästi työhyvinvointiinsa.

Uutiset
16.10.2025

Kuinka hyvin henkilöstönne on omaksunut organisaationne strategian?

Toimiva strategia jalkautettuna käytäntöön on tuloksellisen toiminnan perusta. Strategian muuttuessa tai sitä päivitettäessä on myös tärkeää sekä jalkauttaa uudistus tai muutokset että mitata, miten jalkauttamisessa on onnistuttu. Miten strategian jalkauttaminen on teillä onnistunut?

Uutiset
16.09.2025

Suomi Syö -tutkimus 40 vuotta!

Taloustutkimuksen laaja ruokatutkimus Suomi Syö on saavuttanut kunnioitettavan keski-iän: 40 vuotta. Paljon on ehtinyt tapahtua tänä aikana; sekä tutkimuksen sisältö, analyysit että tutkimusmenetelmät ovat kehittyneet vuosikymmenten saatossa.

Uutiset
16.09.2025

Vieraskielisen väestön Omnibus-tutkimus

Vieraskielisten seuraava Omnibus-tutkimuskierros on lähdössä lokakuun alusta tiedonkeruuseen, vielä ehtii mukaan!

Uutiset
16.09.2025

Suosittelisitko omaa organisaatiotasi työnantajana?

Mihin työnantajaansa suosittelevat ovat erityisen tyytyväisiä? Suosittelijat ovat erityisen tyytyväisiä esihenkilöihin, työilmapiiriin ja omaan työhön liittyviin tekijöihin. Entä mihin kriitikot ovat erityisen tyytymättömiä? Erityisesti palkitsemiskäytäntöihin ja organisaation johtamiseen ja johtamistapoihin. Johtaminen ja johtamistavat ovatkin tietopankin mukaan suomalaisessa työelämässä se kaikkein merkityksellisin tekijä.

Uutiset
28.08.2025

Suomen arvostetuimmat brändit 2025

Tänäkin vuonna olemme kysyneet suomalaisilta, mitä brändejä he arvostavat. Mukana tutkimuksessa oli 699 brändiä 83 tuoteryhmässä. Brändeistä on selvitetty arvostuksen lisäksi myös mm. tunnettuus ja käyttö, brändin houkuttelevuus, suosittelu (NPS), hinta- ja brändimielikuva, brändin herättämät tunteet sekä brändin käyttäjien asiakastyytyväisyys.

Uutiset
18.08.2025

Tutkimusbudjetointi 2026: Menestyksen avaimet ovat ennakoinnissa

Elokuu on perinteisesti aikaa, jolloin moni yritys ja organisaatio palaa kesälomilta ja suuntaa katseensa syksyn suunnitteluun. Samalla on hyvä hetki pysähtyä ja tarkistaa, miten tulevan vuoden 2026 tutkimusbudjetti on rakentumassa. Tutkimustoiminta on investointi tulevaisuuteen: se palvelee päätöksentekoa, tukee kehitystä ja auttaa ymmärtämään asiakkaiden, markkinoiden sekä oman toiminnan muutoksia. Tämän vuoksi ajoissa suunniteltu ja riittävä tutkimusbudjetti on jokaisen organisaation menestyksen kulmakivi.