Ajankohtaista


Uutiset
17.06.2021

Toimittajat arvostavat järjestöjen ulkoista viestintää

Toimittajat ovat jälleen arvioineet suurimpien suomalaisten yritysten sekä julkisen sektorin ja järjestöjen ulkoista viestintää. Tänä vuonna yleisarvosanalla mitattuna parhaan arvion ulkoisesta viestinnästä saa Punainen Risti, kun huomioidaan kaikki tutkitut yritykset ja organisaatiot.

Uutiset
17.06.2021

Korpi on korvike: kesällä moni suomalainen pakkoretkeilee luonnossa

Haaveiden ja todellisuuden ristiriita on ammottava: 43 prosenttia haluaisi lähteä matkalle muualle Eurooppaan, mutta vain 6 prosenttia aikoo tehdä niin.

Uutiset
17.06.2021

Iloisia kesäkuulumisia Inspiransista!

Kasvokkain tehtävät ryhmäkeskustelut käynnistyvät kesäkuussa

Uutiset
15.06.2021

Taloustutkimus 50 v | Latotansseista kesämorsian?

Näin kesän ja juhannuksen kynnyksellä on hyvä hetki muistella, kun 80-luvun lopulla tutkimme, miten suomalaisten parisuhteet ovat alkaneet tai lähinnä missä. 

Uutiset
11.05.2021

Työssä innostumisen mittaristo – työssä jaksaminen ja työstä innostuminen

Koronan aikaansaama poikkeustila ja pitkään jatkuneet rajoitustoimet ovat vaikuttaneet ihmisten tulevaisuuden uskoon, jaksamiseen ja innostumiseen. Tulevaisuus voi näyttää toivottomalta ja synkältä. Nämä vahvat negatiiviset tunteet näkyvät tietysti myös työelämässä ja työssä jaksamisessa. Negatiiviset tunnetilat tappavat tehokkaasti luovuuden, työstä innostumisen ja työn ilon.

Uutiset
11.05.2021

Taloustutkimus 50 v | Mielipidemittausten Suomen ennätys vuodelta 1983

Vuosi 2021 on Taloustutkimuksen juhlavuosi, täytämme loppukesästä 50 vuotta! Sen kunniaksi nostamme pitkin vuotta muistoja menneiltä vuosikymmeniltä osana historiaamme suomalaisen markkinatutkimuksen etujoukoissa.

Uutiset
21.04.2021

Vahvimmat korkeakoulubrändit selvitetty

Koulutuksen näkökulmasta haastava vuosi takana, vahvat brändit pysyneet vahvoina, kertoo Korkeakoulujen bränditutkimus

Uutiset
13.04.2021

Brändin tunnettuus ratkaisee

Tunnettuus on hyvä indikaattori brändin vahvuudesta. Brändi, jonka kuluttaja mainitsee ensimmäisenä (spontaani top of mind), on todennäköisemmin ostoskorissa kuin brändi, jonka kuluttaja tunnistaa vasta hänelle luetelluista tai näytetyistä vaihtoehdoista. Vastaavasti brändi, jota ei tunnisteta edes autetusti, on tuotekategoriassaan kaikkein heikoimmassa kilpailuasemassa.