Ajankohtaista


Uutiset
18.11.2025

Uudistunut Hyväntekeväisyys 2026 – enemmän tietoa, enemmän mahdollisuuksia

Taloustutkimuksen Hyväntekeväisyys -tutkimus on jo vuosikymmenten ajan tarjonnut järjestöille luotettavaa ja ajantasaista tietoa muutoksista lahjoittajakunnassa.

Uutiset
18.11.2025

Suosituimmat pikaruoka- ja kahvilaketjut

Juuri valmistuneen Pikaruoka- ja kahvilaketjut -tutkimuksemme mukaan yli 40 % suomalaisista asioi hampurilaisravintoloissa vähintään kerran kuukaudessa, vastaavasti yli kolmannes väestöstä käy kuukausittain pizzaravintoloissa. Suurin nousija pidemmällä aikavälillä on sushiravintolat, joissa asioi jo yli puolet suomalaisista ainakin joskus – vielä kymmenen vuotta sitten vain joka neljäs suuntasi sushiravintolaan.

Uutiset
18.11.2025

Suomalaiset ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä esihenkilötyöhön

Isoissa yrityksissä ollaan tyytyväisempiä esihenkilötyöhön kuin pk-yrityksissä. Myös hybridityö lisää tyytyväisyyttä esihenkilötyöhön.

Uutiset
18.11.2025

Lasten mielenterveys huolestuttaa vanhempia maailmanlaajuisesti

Tuoreen WIN 2025 -tutkimuksen mukaan huoli lasten mielenterveydestä on noussut merkittäväksi ilmiöksi eri puolilla maailmaa. Tutkimukseen osallistui yli 35 000 vastaajaa 40 maasta, mukaan lukien Suomi.

Kauppalehti-yhteistyö
04.11.2025

Osaamisen kehittäminen sidottava tiukasti strategiaan

Lue lisää
Uutiset
21.10.2025

Miten ruokakulttuurimme on sidoksissa teknologiseen kehitykseen – vai onko se?

Löydätkö alla olevista kuvista linkit teknologisen kehityksen ja ruokakulttuurimme muutoksen välillä?

Uutiset
20.10.2025

Metsäammattilaisten tutkimus osoittaa sidosryhmäymmärryksen merkityksen

Taloustutkimuksen toteuttama ”Suuri metsäammattilaistutkimus – metsät ja media” paljastaa, että metsäammattilaisten tyytymättömyys metsäuutisointiin ja -keskusteluun on kasvanut selvästi viime vuosina. Tutkimuksen mukaan 93 % metsäammattilaisista kokee metsäuutisoinnin polarisoituneeksi, ja yli puolet arvioi sen vaikuttavan heikentävästi työhyvinvointiinsa.

Uutiset
16.10.2025

Kuinka hyvin henkilöstönne on omaksunut organisaationne strategian?

Toimiva strategia jalkautettuna käytäntöön on tuloksellisen toiminnan perusta. Strategian muuttuessa tai sitä päivitettäessä on myös tärkeää sekä jalkauttaa uudistus tai muutokset että mitata, miten jalkauttamisessa on onnistuttu. Miten strategian jalkauttaminen on teillä onnistunut?