Ajankohtaista

SHARE (Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe) tutkii ikääntyvää Suomea ja Eurooppaa
Maailman suurimman ikääntymis- ja eläköitymistutkimus SHARE:n yhdeksännen kierroksen tiedonkeruu käynnistyi kesän alkupuolella. Taloustutkimus tekee Väestöliiton kanssa yhteistyössä tiedonkeruun henkilökohtaisina haastatteluina elokuun loppuun mennessä väestörekisteristä satunnaisotannalla valikoituneille 50 vuotta täyttäneille suomalaisille.

Uusi tutkimus koiranomistajille

Suomalaisten ruokailutottumukset koskettavat useita toimijoita – näin ne ovat muuttuneet viime vuosina

Asiakasarvosta kilpailuetua
Mietitkö, mikä saa asiakkaan ostamaan ja pysymään asiakkaana? Tai suosittelemaan yritystäsi muille? Vai oletko kenties kiinnostunut siitä, miten mitata asiakaskokemuksesi vaikutusta asiakastyytyväisyyteen? Vastaus näihin kysymyksiin löytyy asiakasarvosta. Asiakasarvo on keskeinen osa asiakaskokemusta ja on nimensä mukaisesti asiakkaan näkemys yrityksen luomasta arvosta.

Tuotteiden hinnoittelu on yrityksen tärkeimpiä päätöksiä
Inflaatio on ollut viime aikoina voimakkaassa kasvussa sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa. Taloudessa on kasvavaa epävarmuutta, joka heijastuu niin yritysten kuin kuluttajienkin tulevaisuudennäkymiin ja sitä kautta ostokäyttäytymiseen. Moni yritys kokee olevansa pakotettu hinnan nostoihin, mutta mitä se tarkoittaa myynnille ja kannattavuudelle?

Mitä segmentointi tarkoittaa ja mitä sillä tekee
Strateginen segmentointi on yrityksen johdon työkalu asiakkaiden tarpeiden kuuntelemiseen ja asiakaskeskeisen yrityskulttuurin vahvistamiseen. Strategisen tason segmentoinnilla tunnistetaan toisistaan eroavia asiakasryhmiä, joilla on omia tarpeita. Samalla tunnistetaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia löytämällä uusia potentiaalisia asiakasryhmiä ja asiakastarpeita. Strategisen tason segmentointi kannattaa tehdä koko kohdemarkkinasta mikäli mahdollista, jotta tutkimuksesta saadaan maksimaalinen hyöty.

Miten nousevat elinkustannukset vaikuttavat kuluttajien ostotottumuksiin? Uusi tutkimus selvittää ostokäyttäytymisessä tapahtuvia muutoksia

Shopper-tutkimus apuna tuoteryhmän kehittämiseksi kaupassa
Haluatko ymmärtää, mikä kaupan hyllyllä toimii tai ei toimi ajatellen tuotteidenne ostamista ja valintaa? Entä miten oma brändinne suoriutuu hyllyssä? Shopper-tutkimus vastaa näihin tarpeisiin.