Ajankohtaista


Uutiset
02.08.2022

SHARE (Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe) tutkii ikääntyvää Suomea ja Eurooppaa

Maailman suurimman ikääntymis- ja eläköitymistutkimus SHARE:n yhdeksännen kierroksen tiedonkeruu käynnistyi kesän alkupuolella. Taloustutkimus tekee Väestöliiton kanssa yhteistyössä tiedonkeruun henkilökohtaisina haastatteluina elokuun loppuun mennessä väestörekisteristä satunnaisotannalla valikoituneille 50 vuotta täyttäneille suomalaisille. 

Uutiset
14.06.2022

Uusi tutkimus koiranomistajille

Toteutamme uudistetun ja laajennetun Taloustutkimuksen brändi- ja kohderyhmätutkimuksen koiranomistajille elokuussa. Uusi tutkimus kattaa muun muassa koiranruoat, lemmikkieläinvakuutukset, lemmikkien nettikaupan sekä eläinlääkäripalvelut. Mitä haluaisit tietää?  Voit vielä vaikuttaa tutkimuksen lopulliseen sisältöön. Esitä toivomuksesi viimeistään 22.6.2022.
Kauppalehti-yhteistyö
14.06.2022

Suomalaisten ruokailutottumukset koskettavat useita toimijoita – näin ne ovat muuttuneet viime vuosina

Lue lisää
Uutiset
14.06.2022

Asiakasarvosta kilpailuetua

Mietitkö, mikä saa asiakkaan ostamaan ja pysymään asiakkaana? Tai suosittelemaan yritystäsi muille? Vai oletko kenties kiinnostunut siitä, miten mitata asiakaskokemuksesi vaikutusta asiakastyytyväisyyteen? Vastaus näihin kysymyksiin löytyy asiakasarvosta. Asiakasarvo on keskeinen osa asiakaskokemusta ja on nimensä mukaisesti asiakkaan näkemys yrityksen luomasta arvosta.

Uutiset
14.06.2022

Tuotteiden hinnoittelu on yrityksen tärkeimpiä päätöksiä

Inflaatio on ollut viime aikoina voimakkaassa kasvussa sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa. Taloudessa on kasvavaa epävarmuutta, joka heijastuu niin yritysten kuin kuluttajienkin tulevaisuudennäkymiin ja sitä kautta ostokäyttäytymiseen. Moni yritys kokee olevansa pakotettu hinnan nostoihin, mutta mitä se tarkoittaa myynnille ja kannattavuudelle?

Uutiset
14.06.2022

Mitä segmentointi tarkoittaa ja mitä sillä tekee

Strateginen segmentointi on yrityksen johdon työkalu asiakkaiden tarpeiden kuuntelemiseen ja asiakaskeskeisen yrityskulttuurin vahvistamiseen. Strategisen tason segmentoinnilla tunnistetaan toisistaan eroavia asiakasryhmiä, joilla on omia tarpeita. Samalla tunnistetaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia löytämällä uusia potentiaalisia asiakasryhmiä ja asiakastarpeita. Strategisen tason segmentointi kannattaa tehdä koko kohdemarkkinasta mikäli mahdollista, jotta tutkimuksesta saadaan maksimaalinen hyöty.

Kauppalehti-yhteistyö
10.05.2022

Miten nousevat elinkustannukset vaikuttavat kuluttajien ostotottumuksiin? Uusi tutkimus selvittää ostokäyttäytymisessä tapahtuvia muutoksia

Lue lisää
Uutiset
10.05.2022

Shopper-tutkimus apuna tuoteryhmän kehittämiseksi kaupassa

Haluatko ymmärtää, mikä kaupan hyllyllä toimii tai ei toimi ajatellen tuotteidenne ostamista ja valintaa? Entä miten oma brändinne suoriutuu hyllyssä? Shopper-tutkimus vastaa näihin tarpeisiin.