Take Away

Laaja seurantatutkimus selvittää kuluttajien mielikuvia Take Away -tuotteista ja kertoo näiden ostotottumuksista.


Hanna-Leena Heinosaari
hanna-leena.heinosaari@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5403

Tuotekuvaus

Tutkimus  selvittää suomalaisten asenteita Take Away -tuotteita ja kotiruoan korvaamista kohtaan. Lisäksi tutkimus klusteroi eli ryhmittelee kuluttajat näiden Take Away -tuotteisiin suhtautumisen perusteella.Tutkimus toteutettiin viimeksi syksyllä 2016.
 

Tutkimuksen etuja

  1. Valmis tutkimus, helppo hankkia ja hyödyntää
  2. Tulosten vertailu soveltuvin osin aiempiin tutkimuksiin (2014, 2012 ja 2009)
  3. Laaja 15-60-vuotiaita kaupunkilaisia edustava vastaajajoukko
  4. Havainnolliset PowerPoint-raportin tulokset helposti esitysmateriaaliksi
     

Tutkimuksen sisältö

Take Away -tuotteet:

  • ostouseus tuote- ja ostopaikkatyypeittäin
  • ostaminen ostopaikkatyypeittäin arkena/viikonloppuna ja eri tilanteissa (aamiainen, lounas jne.)
  • syöntipaikat ja käyttötilanteet, kuinka monelle ja kenelle ostetaan
  • valintaperusteet, tarjonnan vastaavuus tarpeisiin
  • arviot ostokäyttäytymisen muutoksista
  • maksuvalmius yhden hengen ateriasta eri ruokailutilanteissa

Take Away -tuotteiden myyntiketjut:

  • ostouseus
  • arviointi (arvosanalla)