Ajankohtaista

Seinäjoen kehitysyhtiö sai bränditutkimuksesta eväitä markkinointiin

Millainen on ihmisten luontosuhde globaalisti?
47 % – eli lähes puolet maailman väestöstä – kertoo viettävänsä usein aikaa luonnossa. Kuitenkin neljännes ihmisistä tekee niin harvoin, ja 27 % vain joskus.

mRNA-rokotteiden hyväksyntä laahaa yhä perinteisten rokotteiden perässä
mRNA on eräänlaista geneettistä informaatiota, jota löytyy jokaiselta ihmiseltä. Lääketieteessä ja rokotteissa mRNA toimii viestinviejänä, joka antaa geenistöllemme (DNA) ohjeet tuottaa tiettyjä proteiineja. Nämä proteiinit auttavat elimistöä tunnistamaan ja torjumaan viruksia, jos niihin törmätään myöhemmin. Sen sijaan perinteiset rokotteet käyttävät heikennettyä tai inaktivoitua virusta immuniteetin kehittämiseksi.

Miten Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa kävi elintarviketuoteryhmän brändeille?
Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa oli mukana yhteensä kaikkiaan 80 tuoteryhmää, joista 21 oli eri elintarviketuoteryhmiä. Tässä pieni katsaus siitä, miten kävi viime vuoden mittauksessa 21 elintarviketuoteryhmän* brändien kesken, joita oli yhteensä 187.

Eri-ikäiset työntekijät suhtautuvat eri tavoin työelämään
Työelämässä on mukana tällä hetkellä pääasiassa kolme sukupolvea: X-, Y- ja Z-sukupolvet. Jokaisella sukupolvella on hieman erilainen suhtautuminen työelämään ja jokainen sukupolvi edustaa erilaisia arvoja ja odotuksia.

Vahvimmat korkeakoulubrändit 2025
Taloustutkimus on tutkinut korkeakoulubrändejä jo vuodesta 2002 lähtien. Tuorein suomalaisten nuorten ja aikuisten parissa tehty tutkimus kertoo, että vahvimmat korkeakoulubrändit ovat edelleen Tampereen, Turun ja Helsingin yliopistoilla. Parhaan kokonaisarvosanat saavat Tampereen, Turun ja Helsingin yliopistot sekä ammattikorkeakouluista Tampereen, Turun ja Poliisiammattikorkeakoulu.

Kuluttajat ovat yllättävän erilaisia eri puolilla Suomea – Tutkimus avaa alueellisen käyttäytymisen motiivit

Tampere ja Helsinki houkuttelevimmat matkailukaupungit
Suomi on monipuolinen matkailumaa - meiltä löytyy paljon erilaisia kohteita, jokaiselle jotakin. Selvitimme tuoreessa, laajassa kuluttajakyselyssä suomalaisten kotimaan matkailuun liittyviä mielipiteitä, asenteita, aikomuksia ja kiinnostuksen kohteita.