Johda tiedolla


Tutkimme yli 500 brändin arvostuksen 
– mannerlaatat ovat liikkeessä

Vaikka pandemia onkin vielä käynnissä, voi jo sanoa, että se on muuttanut käyttäytymistämme monella tapaa. Se näkyy myös siinä, mitä brändejä arvostamme. Tänä vuonna brändien TOP10:een nousijoita olivat mm. kotimaisuudesta ja ympäristöystävällisyydestä kertovat merkit. 

Muutoksen ollessa hyvin todennäköisesti pysyvä tai ainakin pitkäaikainen, jokaisen brändin olisi hyvä tehdä nyt oma ”health check” ja tarkistaa oma positio kilpailukentässä. Nyt jos koskaan on syytä tietää, onko oma kilpailuasetelma heikentynyt vai vahvistunut. Heikentyvä brändi tarvitsee huoltoa, hiomista ja markkinointia, vahvistuvasta brändistä taas kannattaa ottaa kaikki myynnillisesti irti.

Kysy meiltä ovatko omasi tai edustamasi brändit mukana tutkimuksessa (tai kilpailijasi brändit) ja pyydä tarjous!

BRÄNDIEN ARVOSTUS -RAPORTTI
SISÄLTÄÄ SEURAAVAT TIEDOT

  1. Brändin tunnettuus ja arvostus (arvostusindeksi)
  2. Miksi tietty brändi on arvostetuin (avoin kommentti)
  3. Brändin arvostus sen käyttäjien keskuudessa (asiakastyytyväisyysindeksi)
  4. Brändin arvostus eri kohderyhmissä monipuolisten taustamuuttujien mukaan
  5. Kilpailijavertailu ja brändin positio markkinoilla markkinaportaiden avulla
  6. Suosittelu (NPS)
  7. Brändin arvostuksen kehitystrendi (mikäli brändi on ollut mukana aikaisemmilla tutkimuskerroilla)
  8. Brändin hinta/hintataso (5-portainen asteikko) ja tarjoaako se hyvän vastineen rahalle (HUOM! lisähinta, sisältää koko tuoteryhmän)

    Lisäksi voit tilata meiltä laajemman räätälöidyn brändianalyysin, jossa peilaamme brändisi saamia tuloksia eri analyysimenetelmin historiallisesti, toimialalla, tuotekategoriassa, kilpailijoihisi nähden sekä eri KPI:t huomioiden.

    Kysy meiltä lisää tutkimuksen eri mahdollisuuksista!
    Miika Parpo
    miika.parpo@taloustutkimus.fi
    p. 010 758 5258
    Voit ottaa yhteyttä myös lomakkeella

    Katso lisätietoa Brändien arvostus -tutkimuksesta


Mikä on brändivireesi?

Kehittämämme Brändivire on helppokäyttöinen mittari, jolla pysyt brändisi pulssilla.
Brändivire on yksi luku, joka koostuu tärkeimmistä KPI:sta – brändin tunnettuudesta, harkinnasta, käytöstä, preferenssistä ja suosittelusta. Vakioitu konsepti varmistaa, että Brändivire-tunnuslukua on helppo seurata vuosittain tai jatkuvana seurantana omien tarpeidenne, markkinointitoimenpiteidenne ja toimialanne kilpailutilanteen mukaan.

Voimme toteuttaa Brändivire-tutkimuksen vastamaan tarpeitanne joustavasti ja kustannustehokkaasti.
Ota yhteyttä!

Esimerkki
 

Brändivire on osa uutta brändi- ja kohderyhmätutkimustamme, jolla olemme tutkineet mm. kasvimaitobrändien brändivirettä ja kohderyhmiä. Lähettämällä yhteystietosi saat paluupostissa käytännön esimerkin kyseisen tutkimuksen tuloksista ja niiden esitystavasta. 

Lue enemmän uudesta brändi- ja kohderyhmätutkimuskonseptista.

 

KIINNOSTUITKO?
Ota yhteyttä.