Uutiset 12.02.2019
Jaa:

Vapaa-aika ja perinteikkyys vahvoilla verkkobrändien arvostuksessa

Suomalaiset kuluttajat arvostavat aiempaa enemmän sisustuksen ja vapaa-ajan verkkobrändejä; K-Raudan, Bilteman, Iittalan ja Marimekon verkkobrändien arvostus on noussut. Selvimpiä nousijoita suomalaisten brändien kohdalla ovat kuitenkin perinteikkäät Posti ja VR. Nousijana arvostuslistalla erottuu myös ravintolaruoan kuljetukseen erikoistunut Wolt.

Yle Areena on selvästi arvostetuin suomalainen verkkobrändi; Yle Areena on säilyttänyt sijoituksensa jo useana vuonna peräkkäin. Myös Ilmatieteen laitos sekä Kanta.fi säilyttävät sijoituksensa edellisvuodesta. Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa -tutkimuksen mukaan top 10 arvostetuimmat suomalaiset verkkobrändit vuonna 2018 ovat:

  1. Yle Areena
  2. Ilmatieteen laitos
  3. Kanta.fi
  4. Yle
  5. Helmet
  6. Poliisi.fi
  7. Vero.fi
  8. Foreca
  9. HSL Reittiopas
  10. OP


Verkkobrändien arvostus ja suosittelu -tutkimukseen valitaan spontaanisti tunnetuimmat verkkobrändit esitutkimuksen avulla. Tutkimukseen otettiin mukaan 175 spontaanisti tunnetuinta suomalaista ja ulkomaista verkkobrändiä. Lista muodostui 3 153 vastauksen perusteella.

Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa -tutkimus kertoo tutkimuksen tilaajalle, kuinka monta spontaania mainintaa oma ja muut verkkobrändit ovat saaneet. Lisäksi tutkimuksesta selviää, miten oman brändin arvostus sijoittuu suhteessa muihin sekä verkkobrändin tuntevien että sitä käyttävien keskuudessa. Tutkimus tarjoaa tietoa myös siitä, kuinka todennäköisesti omaa brändiä suositellaan muille ja miksi brändiä suositellaan tai ollaan suosittelematta.

Lue lisää tutkimuksesta ja katso tutkimuksessa mukana olevat brändit täältä>>.

Lisätietoja antaa:
markkinatutkija Mona Kukkonen
mona.kukkonen@taloustutkimus.fi, p. 050 306 3704