Tuotekuvaindeksi Plus

Tuotekuvaindeksi Plus -tutkimus on tuotteen aseman markkinoilla selvittävä tutkimus, joka perustuu nelivärikuvien pohjalta tapahtuvaan varmaan brändin tunnistamiseen.


Merja Tuominen
merja.tuominen@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5402

Tuotekuvaus

Tuotekuvaindeksi Plussan aineisto kerätään Suomi Tänään -tutkimuksen yhteydessä, joka on valtakunnallisesti edustava kirjekysely. Vastaajina tutkimuksessa on noin 2000 iältään 15–79-vuotiasta suomalaista. Taloustutkimus Oy tekee tutkimuksen omasta toimeksiannostaan.

Tutkimuksen avulla saadaan selville kunkin tutkittavan brändin:

 

  • tunnettuus, käyttö ja kokeilu
  • jälleenostoindeksi ja menetetyt kuluttajat
  • hinta- ja laatumielikuvat ja positiointi niiden suhteen


Lisäksi tutkimuksessa voidaan selvittää esimerkiksi tuoteryhmän käyttöuseutta, brändien preferointia tai valintaperusteita.
 

Tutkitut tuoteryhmät

» Autovahat ja lasinpesunesteet
» Hanapakkausviinit
» Hyvinvointi- ja energiajuomat
» Kasviöljyt
» Ketsupit
» Oluet
» Pakasteateriat
» Palautusjuomat
» Proteiinipatukat
» Siiderit
» Sinapit
» Smoothiet
» Valmiskeitot