Uuden ajan analyysityökalu mainonnan kohdentamiseen

Uuden ajan analyysityökalu mainonnan kohdentamiseen

04.05.2017

Taloustutkimus on kehittänyt kumppaninsa Leiki Oy:n kanssa uuden mainonnan kohdistamiseen soveltuvan tutkimustyökalun. Suomen kiinnostavimmat brändit -tutkimusaineistosta on tehty kuluttajia koskeva Big Data -lisäanalyysi. Tarjoamme sinulle mahdollisuutta saada tämän analyysin avulla tarkkaa tietoa brändiäsi fanittavien kiinnostuksen kohteista. Analyysiin voidaan sisällyttää myös vertailubrändejä kiinnostavina pitävät.

Analyysin tietoja voidaan hyödyntää kaiken asiakasviestinnän suunnittelun tukena niin viestien sisällön kuin kohdentamisenkin osalta.

Voimme tuottaa tiedon noin 400 erillisestä kiinnostusaiheesta. Voit analyysin pohjalta vertailla omaa ja kilpailijabrändejä suosivien kiinnostusprofiileja. Oheinen esimerkki on tehty Suomen Kiinnostavimmat Brändit -tutkimuksen vastaajista poimien vertailuun toisaalta Audi-brändistä keskimääräistä kiinnostuneemmat vastaajat ja toisaalta vastaavasti BMW:stä kiinnostuneet.

Tuloksena huomataan heti muun muassa, että Audista kiinnostuneita kannattaa tavoitella BMW:hen verrattuna enemmän urheilu- ja tekniikkapainotteisilla viesteillä ja kanavissa.

Taloustutkimuksen ja sen partnerien toteuttaman Big Data -mallinnuksen perusteella pystytään ennustamaan tutkimukseemme vastanneiden kiinnostuksen kohteet hyvin tarkasti. Kaikki tämä ilman erillisiä kysymyksiä kyseisistä kiinnostuksen kohteista.

Lue lisää täältä »

Lisätietoja
Suomen kiinnostavimmat brändit -tutkimus
Sirpa Vinni, puh. 010 758 5246, sirpa.vinni@taloustutkimus.fi

Big Data -analyysi
Pasi Huovinen, puh. 010 758 5291, pasi.huovinen@taloustutkimus.fi

Arkistoon