Toimittajat ovat tyytyväisimpiä Ilmarisen mediayhteistyöhön

Toimittajat ovat tyytyväisimpiä Ilmarisen mediayhteistyöhön

12.10.2017

Tämä selviää Taloustutkimuksen toteuttamasta Aalundin PR-barometri, business 2017 -tutkimuksesta. Ilmarinen sai parhaimman keskiarvon, kun toimittajat arvioivat tyytyväisyyttään yritysten mediayhteistyöhön.

-Hyvän yhteistyön pohjalla on asiakaspalveluhenkinen ja aktiivinen viestintä. Toimittajat arvostavat henkilökohtaista yhteistyötä, jossa viestit kohdennetaan median mukaan. Ilmarisen viestintäyksikkö sai toimittajilta tästä paljon kehuja, kertoo Essi Hyyppä Taloustutkimuksesta.

Tyytyväisyystekijöissä kysyttiin yleistä tyytyväisyyttä mediayhteistyöhön sekä tarkemmin tyytyväisyyttä yritykseen ja sen viestintäosastoon. Yritystä koskevat tekijät olivat tyytyväisyys tiedon saatavuuteen, avoimuus toimittajia kohtaan ja asiantuntijoiden kyky selkeään ilmaisuun. Viestintäosastosta selvitettiin nopeutta vastata kyselyihin, median päivittäisen rytmin ymmärtämistä, avun saatavuutta oikeiden henkilöiden tavoittamiseksi ja kykyä tarjota syvempää ymmärrystä yrityksestä.

Viisi kokonaisarvosanaltaan parasta mediayhteistyössä:

1.    Ilmarinen
2.    Varma
3.    Metsä Group
4.    Wärtsilä
5.    OP

Tutkimuksessa toimittajat mainitsivat spontaanisti parhaan yrityksen, viestintäpäällikön tai -johtajan ja toimitusjohtajan mediasuhteiden hoitamisessa. Eniten mainintoja yrityksistä sai Kone, viestintäjohtajista Wärtsilän Atte Palomäki ja toimitusjohtajista OP:n Reijo Karhinen.


Lisätietoja:
Kari-Pekka Töyrylä, tutkimuspäällikkö, puh. 040 551 9223, kari-pekka.toyryla@taloustutkimus.fi
Essi Hyyppä, digiasiantuntija, puh. 050 463 8941, essi.hyyppa@taloustutkimus.fi


TAUSTATIETOJA TUTKIMUKSESTA
Tiedot pohjautuvat 148 toimittajan puhelinhaastatteluihin ja ne on kerätty kesä-heinäkuussa 2017. Arvioitavana oli yhteensä 33 eri yritystä ja liike-elämässä toimivaa tahoa.

PR Barometer®, business on vuosittain toteutettava tutkimus, jossa selvitetään talousasioihin erikoistuneiden toimittajien näkemyksiä yritysten ja muiden liike-elämässä toimivien tahojen mediasuhteiden hoitamisesta. Aalund PR & Communication on lisensoinut PR-barometrin Suomen liiketoiminnan Taloustutkimukselle.

https://www.taloustutkimus.fi/tuotteet-ja-palvelut/pr-barometerr.html
https://www.aalund.com/da/services-view/pr-barometer-2/

Arkistoon