Uutiset 06.11.2018
Jaa:

Mistä tuoteryhmäsi tuotteita halutaan ostaa?

Taloustutkimuksen Ostopaikat-tutkimuksessa vertaillaan eri ostopaikkojen markkinatilannetta ja spontaania tunnettuutta tuoteryhmittäin. Tämän lisäksi selvitetään, mihin myymälään tai verkkokauppaan tuoteryhmän tuotteita mentäisiin ostamaan, jos tarve olisi nyt.

Tuoteryhmän ostopaikkojen kilpailutilannetta ja tunnettuutta voidaan hyödyntää tuoteryhmän markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa sekä jälleenmyyntipaikkojen valinnassa. Tuloksia tarkastellaan eri taustaryhmien kautta ja valmiit Ihminen360-segmenttimme kertovat, keitä nämä ihmiset todellisuudessa ovat arvoiltaan, asenteiltaan ja kulutustottumuksiltaan.

Vakiokysymykset:

  1. Ostaminen: Oletko ostanut tuotetta?
  2. Spontaani tunnettuus: Mikä tuotetta myyvä liike tai verkkokauppa sinulle tulee ensimmäisenä mieleen? Entä muita?
  3. Preferenssi: Jos olisit nyt ostamassa tuotetta, mistä myymälästä tai verkkokaupasta ostaisit ensisijaisesti?

Tutkimusta voit räätälöidä lisäämällä omia tarkentavia kysymyksiä mukaan.
Esimerkkejä tuoteryhmistä: urheiluvälineet, kodinkoneet, kosmetiikka, remonttitarvikkeet ja elektroniikka.

Tutkimuksessa haastatellaan puhelimitse Manner-Suomen suomenkielistä 15–79-vuotiasta väestöä valtakunnallisesti. Tuoteryhmän tunnettuutta arvioivat vain ne kuluttajat, jotka kuuluvat kohderyhmään eli ne, jotka ovat joko ostaneet tai aikovat ostaa tuotteita.

Pyydä lisätietoja tutkimuksesta:
Marko Perälahti, p. 010 758 5290 tai 040 530 5410, marko.peralahti@taloustutkimus.fi