Suomalaiset pienoiskoossa – Ihminen360°

Keitä ovat asiakkaamme ja yleisömme – entä asiakkaidemme asiakkaat ja yleisöt? Ihminen360°-segmenteissä tiivistyy tieto suomalaisten arvoista, asenteista ja kulutustottumuksista keskeisillä elämänalueilla. Segmentit ovat myös valmiita kohderyhmiä, jotka mahdollistavat tutkimuksen otannan, raportoinnin, analysoinnin ja kohderyhmien tavoittamisen.


Markku Leskinen, chief data officer
markku.leskinen@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5255

Taloustutkimuksella on vuosien saatossa tutkittu suomalaisia laidasta laitaan ja kaikista näkövinkkeleistä – jäätelönsyönnistä sisustussilmään ja ympäristöarvoista netinkäyttöön. Siellä, missä on valtava määrä dataa, on tietysti myös Data Science. Kysyimme itseltämme kysymyksen: Miten jatkuvasti kertyvästä datasta saisi tiivistettyä jotain uutta ja asiakkaitamme palvelevaa?

Haasteena on valtavan kysymys- ja väittämämassan tiivistäminen ihmiselle luettavaan muotoon. Haaste oli positiivinen, sillä vaikka suuren datamassan ymmärtäminen on ihmiselle ylivoimainen urakka, oikeilta koneoppimisalgoritmeilta se onnistuu käden käänteessä. Mistä aloittaa työ? Löysimme samoja kysymyksiä pohtineet Insight360 Oy:n ammattilaiset, jotka olivat kehittäneet Ihminen360°-konseptin lisäämään ymmärrystä suomalaisista. Yhdistimme voimamme tämän valtaisan projektin edessä ja jatkoimme suomalaisten tarkastelua asiakkaidemme kannalta keskeisistä näkökulmista.

Urakka suomalaisten kartoittamiseksi jatkuu, sillä kiinnostavia näkökulmia on lähes rajattomasti. Tällä hetkellä tarjoamme asiakkaillemme kahdeksan oleellista ja erottelevaa näkökulmaa suomalaisten elämään:
 

                                   

 

Miten sitten käytämme näitä tuoreita näkökulmia suomalaisiin? Vaikka ja mihin, mutta hyvästä esimerkistä käyvät seuraavat:

Kun tarkoitus on tavoittaa kyselytutkimuksella suomalaisia tietyiltä elämänalueilta, keskittyen vaikkapa Turvallisuushakuisiin patriootteihin (Arvot360°) tai Aikakauslehtien lukijoihin (Media360°) – tai vaikka molempiin!
Kun kyselytutkimuksen vastaajia pitäisi ymmärtää tietystä näkökulmasta. Mitä uudesta tuotteesta tai palvelusta ajattelevat Julkisen liikenteen suosijat (Autot360°)?


Entä, jos halutaan koko kuva suomalaisista yhdellä tai useammalla elämänalueella? Tarjoamme kokonaisvaltaisen kuvan ja esittelyn suomalaisista minkä tahansa Ihminen360°-osa-alueen näkökulmasta ja tarkat ja havainnolliset kuvaukset Ihminen360°-segmenteistä sisältävät segmenttikirjat, jotka tukevat strategian toteuttamista, markkinointia ja viestintää organisaatiossa.

Jos kiinnostus heräsi, niin nyt on oikea aika kohdistaa katse juuri teidän kannaltanne oleellisiin kuluttaja-, asiakas-, tai ihmisryhmiin. Ota siis yhteyttä ja pyydä esittely tai tarjous!
 

Markku Leskinen
markku.leskinen@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5255