Millainen on käytetyn auton ostaja ja mitä mieltä hän on vaihtoautoliikkeiden brändeistä?

Millainen on käytetyn auton ostaja ja mitä mieltä hän on vaihtoautoliikkeiden brändeistä?

17.08.2020

Koronalla on ollut suuri vaikutus uusien autojen myyntiin Suomessa, mutta keväällä ja kesällä on tullut positiivista uutisointia käytettyjen autojen myynnistä. Kysyntä on kovaa ja mediassa on ollut jo viestejä, että tarjonta ei riitä vastaamaan kysyntään.

Tutkimme heinäkuussa, millaisia ovat suomalaiset käytettyjen autojen ostajat. Minkälaiset autot heitä kiinnostavat? Miten heille kannattaa myydä ja mistä heidät parhaiten tavoittaa? Analysoimalla tuloksia löysimme viisi erilaista ostajapersoonaa — jokaisella heistä on erilaiset palvelutarpeet, heitä puhuttelee erilainen viestintä ja heidän mediakäyttönsä eroaa toisistaan. Samalla tutkimme käytettyjen autojen suurimpien jälleenmyyjien brändimielikuvia, myös ostajapersoonien näkökulmasta.

Haluatko sinä ymmärtää potentiaalisia asiakkaitasi paremmin? Missä sinulla on suurin potentiaali kasvattaa asiakaskuntaa ja myyntiä? Miten tavoitat tärkeät kohderyhmäsi ja millä viestintäkulmalla? Kuinka sinun brändisi vertautuu kilpailijoihisi ja minkälaisiin ostajiin he ovat onnistuneet luomaan hyvät mielikuvat?

Mukana tutkimuksessa olivat seuraavat jälleenmyyjäbrändit:

  • Autokeskus
  • Delta Auto
  • J. Rinta-Jouppi
  • Kamux
  • K-Caara
  • Käyttöauto
  • Laakkonen
  • LänsiAuto
  • Rinta-Joupin Autoliike Oy
  • SAKA
  • Vaihtoplus
  • Veho

Kiinnostuitko tuloksista? Lisätietoja saa ottamalla rohkeasti yhteyttä:

Miika Parpo
Insight Manager
p. 010 758 5258
miika.parpo@taloustutkimus.fi
 


Taloustutkimuksen Brändi- ja kohderyhmätutkimus on uusi tutkimuskonsepti, joka selvittää oman brändinne aseman markkinoilla sekä luo syvällisen ymmärryksen vahvimmista ja potentiaalisimmista kohderyhmistäsi. Tutkimus on mahdollista tehdä räätälöitynä juuri teidän tarpeisiinne.

Lue lisää Brändi- ja kohderyhmätutkimuksesta

 

Arkistoon