Kokonaisymmärrys kuluttajakohderyhmästäsi
ja keinoista sen tavoittamiseksi

Johda ja suunnittele markkinointiviestintää strategisesti tiedolla.
Bränditutkimus ja kohderyhmätutkimus nyt samassa paketissa.

Uusi brändi- ja kohderyhmätutkimuksemme selvittää, mitä brändillesi kuuluu ja luo ymmärryksen vahvimmista ja potentiaalisimmista kohderyhmistäsi.
Tutkimus on mahdollista tehdä räätälöitynä juuri tarpeisiinne sopien.

Tutkimuksen rakenne:

1. BRÄNDITUTKIMUS

Selvitetään Brändivire – kokonaistunnusluku, joka muodostuu brändin tunnettuudesta, harkinnasta, käytöstä, preferenssistä ja suosittelusta.

 

2. RYHMITTELY

Selvitetään, millaisia ovat bränditutkimuksen vastaajat ja mikä heitä erottelee Ryhmäytin-klusterianalyysilla. Lue lisää ryhmäyttimestä täältä.

 

3. KUVAUS KOHDERYHMISTÄ

Tuotteen käyttö kohderyhmissä – kuinka usein ja minkälaisissa tilanteissa tuotetta käytetään sekä vastaajien asenteet ja suhtautuminen tuoteryhmään.

 

4. BRÄNDIEN ASEMA JA
MIELIKUVAT KOHDERYHMISSÄ

Kohderyhmittäin brändin tunnettuus, harkinta, käyttö, preferenssi, suosittelu, tunne ja mielikuvat.

 

 

5. YMMÄRRYS
KOHDERYHMÄN 
TAVOITTAMISESTA

Kohderyhmien käyttäytyminen ja mahdolliset kontaktipisteet – mediakulutus sekä ostopaikat.

 

 


OTA YHTEYTTÄ

Kiinnostuitko bränditutkimuksesta? Onko jokin tietty tuoteryhmä tai toimiala, jonka brändeistä ja kohderyhmistä haluaisit tietoa?

Valmiina tutkimuksena* olemme tutkineet kasvimaitobrändejä. Lähetä meille yhteystietosi, niin saat paluupostissa esimerkin tutkimuksen tuloksista.

KERRO MEILLE

*Valmistutkimuksessa on useita tilaajia samalla kertaa, jolloin se on kustannustehokas ja yksinkertainen tapa tutkia. Kysymykset ovat vakioidut ja tutkimuksen data on Taloustutkimuksen omaisuutta. Joissain tutkimuksissa on mahdollista saada 1–2 tilaajakohtaista kysymystä mukaan. Täysin tilaajalle räätälöidyssä ad hoc -tutkimuksessa on sen sijaan mahdollista tutkia useampaa eri asiaa kerralla ja tutkimusdata on asiakkaan omaisuutta.