Kokonaisymmärrys kuluttajakohderyhmästäsi
ja keinoista sen tavoittamiseksi

Johda ja suunnittele markkinointiviestintää strategisesti tiedolla.
Bränditutkimus ja kohderyhmätutkimus samassa paketissa.

Uusi brändi- ja kohderyhmätutkimus selvittää, mitä brändillesi kuuluu juuri nyt, ja tuo ymmärryksen vahvimmista ja potentiaalisimmista kohderyhmistä.
Tutkimus on mahdollista tehdä valmistutkimuksena* ja/tai räätälöitynä juuri teidän tarpeisiinne.

Tutkimuksen rakenne:

1. BRÄNDITUTKIMUS

Selvitetään Brändivire – kokonaistunnusluku, joka muodostuu brändin tunnettuudesta, harkinnasta, käytöstä, preferenssistä ja suosittelusta.

 

2. RYHMITTELY

Selvitetään, millaisia ovat bränditutkimuksen vastaajat ja mikä heitä erottelee Ryhmäytin-klusterianalyysilla. Lue lisää ryhmäyttimestä täältä.

 

3. KUVAUS KOHDERYHMISTÄ

Tuotteen käyttö kohderyhmissä – kuinka usein ja minkälaisissa tilanteissa käytetään sekä asenteet ja suhtautuminen tuoteryhmään.

 

4. BRÄNDIEN ASEMA JA
MIELIKUVAT KOHDERYHMISSÄ

Kohderyhmittäin brändin tunnettuus, harkinta, käyttö, preferenssi, suosittelu, tunne ja mielikuvat.

 

 

5. YMMÄRRYS
KOHDERYHMÄN 
TAVOITTAMISESTA

Kohderyhmien käyttäytyminen ja mahdolliset kontaktipisteet – mediakulutus sekä ostopaikat.

 

 


OTA YHTEYTTÄ

Kiinnostuitko tutkimuksesta? Onko jokin tietty tuoteryhmä tai toimiala, jonka brändeistä ja kohderyhmistä haluaisit tietoa?

Valmistutkimuksena olemme tutkineet kasvimaitobrändejä. Lähetä meille yhteystietosi, niin saat esimerkin tutkimuksen tuloksista.

KERRO MEILLE

*Valmistutkimuksessa on useita tilaajia samalla kertaa, jolloin se on kustannustehokas ja yksinkertainen tapa tutkia. Kysymykset ovat vakioidut ja tutkimuksen data on Taloustutkimuksen omaisuutta. Joissain tutkimuksissa on mahdollista saada 1–2 tilaajakohtaista kysymystä mukaan. Täysin tilaajalle räätälöidyssä ad hoc -tutkimuksessa sen sijaan on mahdollista tutkia useampaa eri asiaa kerralla ja tutkimusdata on asiakkaan omaisuutta.