Kohderyhmistä yleisöiksi

Tiesitkö, että Sinulla on käytettävissäsi tutkimusperusteisia mainonnan kohdeyleisöjä? Jos olet teettänyt meillä kuluttajatutkimusta tai hankkinut jonkin valmiin tutkimuksemme, sinulla voi olla käsissäsi valmiita mainonnan kohdeyleisöjä, jotka odottavat vain hyödyntämistä. Käytössämme on valtakunnalliset mallinnusmenetelmät ja suorat kanavat mainonnan alustoille (esim. Adform), joissa näille yleisöille voi kohdentaa mainontaa.

OTA YHTEYTTÄ


Mahdollisuus, jota ei kannata jättää käyttämättä

Useimmissa kuluttajatutkimuksissa kysytään ja tutkitaan asioita, jotka erottelevat kuluttajia ja nostavat esiin tutkimuksen teettäjälle olennaisimpia asiakasryhmiä jollain tavalla: 

  • Tunnettuus; ketkä tuntevat yrityksemme tai tuotteemme ja ketkä eivät?
  • Brändi; ketkä arvostavat brändiämme ja ketkä eivät? Tai ketkä arvostavat kilpailijoidemme brändejä? 
  • Ostokiinnostus; ketkä ovat kiinnostuneimpia kokeilemaan tuotteitamme tai palveluitamme? 
  • Tuotekäyttö; ketkä käyttävät meidän tai kilpailijoidemme tuotteita/palveluita?
  • Tai jos olet jo profiloinut asiakkaasi ja potentiaaliset asiakkaasi, ryhmitellyt tai segmentoinut markkinaa, millaisia kohderyhmiä muodostui? 

Mainonnan yleisöjä helposti

Kaikista edellä mainituista tutkimustiedoista voidaan muodostaa dataperusteisia mainonnan yleisöjä ja kohdentaa niihin markkinointia. Kohdennettu markkinointi tuottaa parempia tuloksia, lisää myyntiä ja säästää kuluja. Sen lisäksi että voimme viedä yleisöt mainonnan alustoihin, antaa niitä käyttöön mainoskampanjoitasi varten mediatoimistoille tai suoraan medioille, voimme myös rakentaa, ajaa ja optimoida ohjelmallisen ostamisen kampanjoita. Mahdollisuuksia yleisöjen muodostamiseen on monia ja varmasti niistä löytyy jokin sopiva.

Esimerkki mainonnan yleisöstä

Yritykselle x, joka myy tuotekategorian y tuotteita, voidaan teettää tutkimus, jossa selvitetään kuinka moni suomalainen käyttää tuotekategorian y tuotteita, mutta ei käytä yrityksen x tuotteita. Näin voidaan tunnistaa ryhmät, jotka voisivat ostaa yritykseltä x, mutta eivät vielä tee niin. Näistä tutkimustuloksista voidaan muodostaa markkinointikohderyhmiä koko Suomen tasolla tai alueellisemmin, ja yritys x voi kohdentaa suoraan vaikka kaikki mainoskampanjansa tälle kohderyhmälle aina somekampanjoista ulkomainontaan. Kun markkinointi ei perustu hakuammuntaan, vaan tunnistettuihin kohderyhmiin, paranee sen tehokkuus ja kannattavuus selvästi.

Kysy meiltä lisää 

Kysy omalta yhteyshenkilöltäsi tai myyntijohtajaltamme miten voisimme auttaa sinua ottamaan todennäköisesti jo olemassa olevat tutkimusperusteiset yleisösi hyötykäyttöön ja tehostamaan markkinointiasi.

OTA YHTEYTTÄ

Kerron mielelläni lisää

Aiheeseen liittyvät palvelumme