Verkkobrändien
arvostus ja
suosittelu

• Miten verkkobrändiänne arvostetaan suhteessa muihin brändeihin?
• Kuinka halukkaita brändinne käyttäjät ovat suosittelemaan brändiänne ja mitkä asiat vaikuttavat suositteluun?
• Millaisia brändinne käyttäjät ovat ostokäyttäytymiseltään tai somen käyttäjinä?


Marko Mäkinen
marko.makinen@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5229

Mona Kukkonen
mona.kukkonen@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5247

Tutkimuksessa selvitetään verkkobrändien spontaani tunnettuus, käyttö ja arvostus (asteikolla 4–10) ja suosittelutodennäköisyys (NSI). Näiden perusteella on muodostettu ranking-listat, joista näkee oman brändin sijoituksen muihin brändeihin verrattuna. Arvostus- ja tunnettuus -ranking-listat perustuvat yli 3 000 vastaajan otokseen.

Viimeisin tutkimus on valmistunut marraskuussa 2017. Peruspaketissa mukana on oman brändin (tai useamman) tulokset ja vertailuryhmä (seitsemän brändiä) sekä vertailutiedot neljältä edelliseltä vuodelta. Tutkimuksesta on saatavilla myös asiakkaiden toiveiden mukaisesti räätälöityjä tutkimusraportteja.

Tutkimusraportti sisältää mm. seuraavia tietoja:

•    Kuinka paljon verkkobrändinne käyttäjät arvostavat teitä?
•    Kuinka arvostettuja kilpailijat ovat?
•    Kuinka halukkaita brändinne käyttäjät ovat suosittelemaan brändiänne ja mitkä asiat vaikuttavat suositteluun?
•    Millaisia brändinne käyttäjät ovat ostokäyttäytymiseltään tai sosiaalisen median käyttäjinä?

Tutkimuksen tulokset ovat hyödynnettävissä Display-markkinoinnissa räätälöidysti Insight 360° -yrityksen kautta. Samalla oman verkkosivuston kävijät voidaan tunnistaa kuuluvan todennäköisesti tiettyyn tutkimuksessa esiintyvään tutkittuun ryhmään (esimerkiksi ne, jotka arvostavat brändiä).

Lisäksi oman brändin ja vertailuryhmän kiinnostusprofiilit ovat tunnistettavissa ja keskenään vertailtavissa LUKU-analytiikalla. LUKU-analytiikalla saatujen kiinnostussegmenttien yhdistäminen kyselydataan antaa tietoa siitä, miten kyselyyn vastanneet ihmiset käyttäytyvät online-maailmassa ja mistä asioista he käyttäytymisensä perusteella pitävät. Tästä linkistä pääset tutustumaan Taloustutkimuksen tarjoaman LUKU-analytiikan mahdollisuuksiin tarkemmin.

Yhteistyömme Insight 360°:n kanssa ja LUKU-analytiikan hyödyntäminen mahdollistavat aiempaa monipuolisemman tavan hyödyntää tutkimustuloksia ja kasvattaa teidän myyntiänne kustannustehokkaasti.

Katso lisätietoa tutkimuksesta sekä tutkitut brändit alla olevista liitteistä!