Verkkosivujen merkitys tiedonhakuprosessissa

Verkkosivujen merkitys tiedonhakuprosessissa

10.04.2018

Yrityksen verkkosivujen löytymisellä ja sisällöillä on suuri merkitys yrityksen näkökulmasta, sillä yhä useamman suomalaisen tiedonhaku alkaa suoraan yrityksen verkkosivuilta. Noin 80 % suomalaisista (15–79-vuotiaat) hakee tietoa yrityksen tuotteista, palveluista ja hinnoista suoraan yritysten verkkosivuilta. Seuraavaksi yleisemmin tiedonhaku alkaa netin hakukonepalveluiden avulla (74 %) ja verkkokauppojen sisällöistä (54 %).

Ajankohtainen, informatiivinen ja käytettävyydeltään erinomainen verkkosivusto luo positiivista asiakaskokemusta. Odotukset täyttävä verkkosisältö nostaa yrityksen verkkosivuston asiakkaan preferenssilistoille niissä tilanteissa, kun hän tietoa tarvitsee.

Taloustutkimuksen Median käyttö ja roolit -tutkimuksesta löydät lisää tietoa siitä, miten ja mistä suomalaiset tietoa etsivät. Tutkimus kertoo myös, miltä suomalaisten mediapäivä näyttää, miten ajan käyttö jakaantuu eri kanavien kesken, millainen rooli eri medioilla on kuluttajien arjessa, ja ennen kaikkea millä mediaratkaisuilla tavoitat parhaiten omat kohdeyleisösi.

Tutkimuksen tiedonkeruu toteutettiin helmikuussa 2018 ja siihen vastasi 1 544 kuluttajaa. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset.

Lisätietoja tutkimuksesta:
tutkimuspäällikkö Anne Melander
anne.melander@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5356
 

Arkistoon