Tunnista ja tavoita – tutkimustiedosta verkkokampanjoiden kohderyhmiksi

Tunnista ja tavoita – tutkimustiedosta verkkokampanjoiden kohderyhmiksi

10.04.2018

Väestötason ymmärrys siitä, millaisiin ryhmiin ihmiset jakautuvat ja kuuluvat, auttaa mitä tahansa organisaatiota kehittämään toimintaansa. Monet tuntevat jo kiitettävän hyvin oman asiakasryhmänsä, mutta toiminnan edelleen laajentaminen vaatii tietoa myös kaverin kavereista – eli suomalaisista yleensä. Tutkimustietoon perustuva laaja kohderyhmäymmärrys auttaa selkeyttämään omaa viestiä ja toimintaa.

Taloustutkimuksen ja Insight360:n kanssa yhteistyössä toteutetut segmenttikäsikirjat ovat avain suomalaisten arvoihin ja toimintaan. Segmenttikäsikirjat antavat lukijalleen laajan tiedon siitä, miten suomalaiset suhtautuvat esimerkiksi liikuntaan, matkailuun, mediaan ja terveyteen – ja miten heitä tulisi puhutella.

Kohderyhmätiedon lisäksi voidaan toteuttaa verkkokampanja segmenttikäsikirjoista tunnistetuille, halutuille kohderyhmille. Siis: tunnista ja tavoita. Sen sijaan, että markkinointia kohdennettaisiin esimerkiksi iän ja sukupuolen perusteella, tutkimustietoon perustuva kohderyhmämarkkinointi vie viestin niille, joita viesti tosiasiassa motivoi – mikä taas lisää markkinointiviestinnän vaikuttavuutta ja tuo selviä kustannussäästöjä markkinointikuluihin.

Valmiit segmenttikäsikirjat tarjoavat syvällistä ymmärrystä seuraavista aiheista:

  • Arvot
  • Terveys
  • Matkustus
  • Autot
  • Liikunta
  • Media

Kiinnostuitko? Kysy lisää:

Petra Kantola
markkinatutkija
petra.kantola@taloustutkimus.fi
010 758 5232

Marko Mäkinen
data scientist
marko.makinen@taloustutkimus.fi
010 758 5229

Arkistoon