Uutiset 17.06.2021
Jaa:

Toimittajat arvostavat järjestöjen ulkoista viestintää

Toimittajat ovat jälleen arvioineet suurimpien suomalaisten yritysten sekä julkisen sektorin ja järjestöjen ulkoista viestintää. Tänä vuonna yleisarvosanalla mitattuna parhaan arvion ulkoisesta viestinnästä saa Punainen Risti, kun huomioidaan kaikki tutkitut yritykset ja organisaatiot.

Tutkittuja organisaatioita on yhteensä 122 toimialoilta logistiikka/kuljetus, suuryritykset, julkiset palvelut, julkiset rahoitus- ja asiantuntijapalvelut, etujärjestöt, järjestöt, pörssiyhtiöt, kauppa ja sote-palvelut. Yleisarvosanat ovat välillä 8,54–6,14, joten ero parhaan ja heikoimman arvosanan välillä on huikea. Yritysten luokassa tutkittujen keskiarvojen keskiarvo on 7,42 kun julkisen sektorin/järjestöjen vastaava on 7,63.

Keskiarvojen keskiarvot toimialoittain:

  • Järjestöt 7,91
  • Kauppa 7,86
  • Logistiikka/kuljetus 7,62
  • Julkiset palvelut 7,61
  • Etujärjestöt 7,51
  • Julkiset rahoitus- ja asiantuntijapalvelut 7,45
  • Suuryritykset 7,43
  • Pörssiyhtiöt 7,35
  • Sote-palvelut 6,82

TOP3 organisaatioiden parhaat (yleisarvosanojen mukaan, asteikolla 4–10):

Etujärjestöt/järjestöt/julkiset palvelut:

  1. Punainen Risti 
  2. Ilmatieteen laitos
  3. Liikenneturva

Yritykset:

  1. S-ryhmä
  2. Valio
  3. Kesko/K-ryhmä

Tutkimuksessa yrityksiä/organisaatioita arvioidaan lisäksi kahdentoista eri imagotekijän perusteella. Vastaajat kertovat myös, kuinka usein seuraavat yritysten/organisaatioiden viestintää ja mitä imagotekijöitä pitävät tärkeimpinä oman työnsä kannalta.
 

Lisätietoja tutkimuksesta:

Lehto Paula

Senior Insight Manager paula.lehto@taloustutkimus.fi 010 758 5275