Toimittajat arvioivat yritysten ja muiden liike-elämässä toimivien tahojen mediasuhteiden hoitamista

Toimittajat arvioivat yritysten ja muiden liike-elämässä toimivien tahojen mediasuhteiden hoitamista

01.11.2017

Taloustutkimuksen toteuttamassa Aalundin PR-barometri, business 2017 -tutkimuksessa Ilmarinen sai parhaimman keskiarvon, kun toimittajat arvioivat tyytyväisyyttään eri yhtiöiden mediayhteistyöhön.


Viisi kokonaisarvosanaltaan parasta mediayhteistyössä:

  1. Ilmarinen
  2. Varma
  3. Metsä Group
  4. Wärtsilä
  5. OP


Tyytyväisyystekijöissä kysyttiin yleistä tyytyväisyyttä mediayhteistyöhön sekä tarkemmin tyytyväisyyttä yhtiöön ja sen viestintäosastoon. Yhtiötä koskevat tekijät olivat tyytyväisyys tiedon saatavuuteen, avoimuus toimittajia kohtaan ja asiantuntijoiden kyky selkeään ilmaisuun. Viestintäosastosta selvitettiin nopeutta vastata kyselyihin, median päivittäisen rytmin ymmärtämistä, avun saatavuutta oikeiden henkilöiden tavoittamiseksi ja kykyä tarjota syvempää ymmärrystä yhtiöstä.

Arvioitavana olleet 33 yhtiötä:
Danske Bank, Elo, Fennia, Finavia, Finnair, Fortum, Handelsbanken, If, Ilmarinen, Keva, Kone, Konecranes, LähiTapiola, Metso, Metsä Group, NCC, Neste Oil, Nordea, OP, Outokumpu, Posti, Skanska, SRV, SSAB, Stora Enso, Sweco, UPM, Valmet, Varma, VR, Wärtsilä, YIT ja Yleisradio.

Ostamalla käyttöönne tutkimuksen tulokset saatte tietää tarkemmin, millaisen yleisarvosanan olette saaneet toimittajilta ja mitkä ovat mediayhteistyönne vahvuuksia ja heikkouksia.
 

Lisätietoja:
Essi Hyyppä
, digiasiantuntija, puh. 050 463 8941, essi.hyyppa@taloustutkimus.fi
Kari-Pekka Töyrylä, tutkimuspäällikkö, puh. 040 551 9223, kari-pekka.toyryla@taloustutkimus.fi

Taustatietoja tutkimuksesta
Tiedot pohjautuvat 148 toimittajan puhelinhaastatteluihin ja ne on kerätty kesä-heinäkuussa 2017. Arvioitavana oli yhteensä 33 eri yritystä ja liike-elämässä toimivaa tahoa.

PR Barometer®, business on vuosittain toteutettava tutkimus, jossa selvitetään talousasioihin erikoistuneiden toimittajien näkemyksiä yritysten ja muiden liike-elämässä toimivien tahojen mediasuhteiden hoitamisesta. Aalund PR & Communication on lisensoinut PR-barometrin Suomen liiketoiminnan Taloustutkimukselle.

Arkistoon