Toimittajat arvioivat jälleen yritysten ja organisaatioiden ulkoisen viestinnän onnistumista

Toimittajat arvioivat jälleen yritysten ja organisaatioiden ulkoisen viestinnän onnistumista

04.09.2017

Yritysviestintä-tutkimus kertoo, miten tutkimuksessa mukana olleet yritykset ja organisaatiot ovat pärjänneet ulkoisessa viestinnässään toimittajien mielestä.

Tänä vuonna yleisarvosanalla mitattuna parhaan arvion ulkoisesta viestinnästä sai Ilmatieteen laitos, kun huomioidaan kaikki tutkitut yritykset ja organisaatiot.

Parhaat yleisarvosanat (asteikolla 4–10):

Yritykset:

1. Veikkaus
2. Fazer-konserni (Fazer Food Services, Fazer Leipomot & Makeiset, Oy Karl Fazer Ab)
3. Valio
4. Alko
5. IKEA

Etujärjestöt/järjestöt/julkiset palvelut:

1. Ilmatieteen laitos
2. Mannerheimin Lastensuojeluliitto
3. Syöpäjärjestöt / Suomen Syöpäyhdistys
4. Punainen Risti
5. Tilastokeskus

Tutkimuksessa yrityksiä arvioidaan yhdentoista, etujärjestöjä, järjestöjä ja julkisia palveluja kymmenen eri imagotekijän perusteella. Vastaajat kertovat myös, kuinka usein seuraavat yritysten/organisaatioiden viestintää ja mitä imagotekijöitä pitävät tärkeimpinä.

Yritysviestintä 2017 -tutkimus toteutettiin helmi-huhtikuussa 2017. Tutkimuksessa oli mukana 145 yritystä/organisaatiota.

Tutkimuksen kohderyhmänä ovat painetuissa tai sähköisissä joukkoviestimissä työskentelevät toimittajat, päätoimittajat, toimitus-, uutis- ym. päälliköt sekä toimitussihteerit valtakunnallisesti. Tutkimuksessa on yhteensä 208 vastaajaa, vastaajamäärät vaihtelevat toimialoittain.

Ostamalla käyttöönne tutkimuksen tulokset saatte tietää tarkemmin, millaisen yleisarvosanan olette saaneet, kuinka tuloksenne ovat muuttuneet, sekä mitkä ovat yrityksenne/organisaationne vahvuuksia ja heikkouksia muihin verrattuna.
 

Lisätietoja tutkimuksesta:

Paula Lehto
tutkimuspäällikkö
paula.lehto@taloustutkimus.fi
010 758 5275

Arkistoon