Uutiset 14.01.2020
Jaa:

Tekoäly avuksi visuaalisen viestinnän välittämän tunnetilan mittaamiseen

Päivittäin kohtaamiemme visuaalisten viestien tulva on valtava ja oma viesti hukkuu entistä useammin viestimassaan. Laadukas visuaalinen suunnittelu ja huolellinen targetointi ei takaa, että viesti erottuu massasta, saavuttaa halutun kohderyhmän tai aikaansaa haluttua toimintaa kohderyhmässä. Visuaalisen viestin välittämät tunteet erottavat sen massasta ja saavat aikaan toimintaa. Siksi on tärkeätä tietää, millaisia tunteita viestin sisältö kuluttajissa synnyttää vai synnyttääkö mitään.

Tekoälyyn perustuva Visual Express testaa käytetyn kuvamaailman välittämää tunnetilaa ja raportoi tulokset hetkessä. Sen avulla voidaan testata sekä videoita että kuvaa – kaikkea, mikä on visuaalisessa muodossa. Mainosvideosta tekoäly tuottaa raportin, joka kertoo videon välittämän kokonaistunnetilan ja tunnetilat sekunti sekunnilta. Se varmistaa, että viesti pysyy kasassa ja välittää juuri sitä tunnetilaa, jonka haluat kohderyhmällesi aikaansaada.

Lisätietoja:
Business Director Anne Melander
anne.melander@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5356