Selvitämme kohderyhmäsi kiinnostuksen kohteet
Kattava ja yksityiskohtainen läpivalaisu tutkimusvastaajien kiinnostuksen kohteista yhden kysymyksen avulla.
Vastaajalle vaivatonta, analyytikolle arvokasta! Taloustutkimus on kehittänyt yhteistyössä Leiki Oy:n ja MTV:n kanssa tavan liittää kyselyidensä tuloksiin kattavaa tietoa kohderyhmiesi kiinnostuksen kohteista. Tiedot perustuvat vastaajien selaimella vierailtujen sisältöjen luokitteluun uudella Leiki Focus -menetelmällä. Menetelmä on käytettävissä kaikissa Taloustutkimuksen toteuttamissa online-kyselyissä.
Voimme laskea online-kyselyysi vastanneiden kiinnostusprofiilit 400-luokkaisen jaottelun mukaan. Kiinnostusprofiilit ovat suureksi avuksi, kun suunnitellaan mainonnan sisältöä tai valitaan oikeita kanavia mainonnan kohdistamiseen. Oheisessa kuvassa esimerkki Audi- ja BMW-fanien kiinnostuksen kohteista ja niiden eroista. Fanius on selvitetty osana paneelikyselyä, mutta kiinnostuksen kohteet on lisätty Leiki-datan avulla. Audia fanittavilla kiinnostuksen kohteissa korostuvat mm. urheiluaiheet, BMW:tä suosivat ovat kiinnostuneempia yhteiskuntaan ja liike-elämään liittyvistä aiheista.
Ja mikä se yksi tarvittava kysymys onkaan? Taloustutkimus noudattaa toiminnassaan EU:n uutta tietosuojadirektiiviä. Tämän mukaisesti vastaajilta pyydetään lupa evästetietojen käyttämiseen ja kerrotaan samalla, mihin tietoja käytetään.
Tutustumishinta loppuvuodeksi: Saat kiinnostuksen kohteet minkä tahansa meiltä tilatun online-kyselyn yhteyteen hintaan 250 euroa + 1 euro per vastaaja. Tutustumishinta on voimassa vain tilauksissa, joiden tiedonkeruu on tehty ennen 31.12.2017.
Lisätiedot: tutkimusjohtaja Pasi Huovinen, p. 010 758 5293, pasi.huovinen@taloustutkimus.fi