Uutiset 17.02.2021
Jaa:

Pikakyselyllä nopeasti väestöä edustavaa tietoa

Huomattiinko kampanjasi? Miten tuotteesi tai palvelusi tunnetaan? Mitä tuotteita ja palveluita suomalaiset käyttävät tai aikovat käyttää? Ei kannata arvuutella, vaan kysyä suomalaisilta.

Taloustutkimuksessa toteutetaan viikoittain nopeita kyselyjä yrityksille, järjestöille ja muille organisaatioille sekä medioille ja julkiselle sektorille. Tietoa päätösten tueksi kerätään esimerkiksi kulutuskäyttäytymisestä, tunnettuudesta, brändimielikuvasta, kampanjoiden, teemapäivien tai mainosten huomioarvosta tai ajankohtaisista yhteiskunnallisista asioista tai ilmiöistä. Kysymyksiä voi olla yksi tai useampi, ja tutkimuksen hintaan sisältyy aina myös vastaajien demografiset taustatiedot.

Pikakyselyn avulla saadaan kustannustehokkaasti laadukasta ja luotettavaa kuluttajatietoa päätöksenteon tueksi. Haastatteluja toteutetaan 15–79-vuotiaiden keskuudessa viikoittain puhelimitse 500–1000. Kohderyhmää voi myös rajata taustatietojen perusteella, esimerkiksi kattamaan vain Etelä-Suomessa asuvat tai alle 35-vuotiaat.

Vastaukset kysymyksiin saadaan nopeasti. Tulokset ovat tiedonkeruuviikolla hyödynnettävissä: kysymysten toimitus maanantaina aamupäivällä, tulokset valmiina keskiviikkona iltapäivällä viidensadasta 15–79-vuotiaasta.

Lisätietoja: pauliina.aho@taloustutkimus.fi, p. 040 588 4472