Pikakyselyllä nopeasti väestöä edustavaa tietoa

Pikakyselyllä nopeasti väestöä edustavaa tietoa

11.12.2018

Silloin, kun on tarve tietää nopeasti, onko esimerkiksi tehty yhteiskunnallinen kampanja tai teemapäivä huomattu, miten hyvin yritys tai brändi tunnetaan, kuinka moni suomalaisista käyttää jonkin tuoteryhmän tuotteita tai mikä on suomalaisten mielipide jostakin asiasta, niin asiaa ei kannata arvuutella, vaan toteuttaa aiheesta pikakysely suomalaisten keskuudessa.

Taloustutkimuksessa toteutetaan viikottain nopeita kyselyjä yrityksille, järjestöille, muille organisaatioille, medioille sekä julkiselle sektorille. Tietoa päätösten tueksi kerätään esimerkiksi kulutuskäyttäytymisestä, tunnettuudesta, brändimielikuvasta, kampanjoiden, teemapäivien tai mainosten huomioarvosta tai ajankohtaisista yhteiskunnallisista asioista tai ilmiöistä. Kysymyksiä voi olla yksi tai useampi, ja tutkimuksen hintaan sisältyy aina myös vastaajien demografiset taustatiedot.

Pikakyselyn avulla saadaan kustannustehokkaasti laadukasta ja luotettavaa kuluttajatietoa päätöksen tueksi. Tiedonkeruualusta on jatkuvasti saatavilla. Haastatteluja toteutetaan 15–79-vuotiaiden keskuudessa viikottain puhelimitse 500–1000. Kohderyhmää voi myös rajata taustatietojen perusteella, esimerkiksi kattamaan vain Etelä-Suomessa asuvat tai alle 35-vuotiaat. 

Vastauksia kysymyksiin saadaan nopeasti, tulokset ovat tiedonkeruuviikolla hyödynnettävissä: kysymysten toimitus maanantaina aamupäivällä, tulokset valmiina keskiviikkona iltapäivällä viidensadasta 15–79-vuotiaasta.

Lisätietoja: anne.kosonen@taloustutkimus.fi, p. 010 758 5264

Arkistoon