Uutiset 17.04.2023
Jaa:

Olisiko nyt aika asemoida yrityksesi brändi?

Hyvä yritysbrändi tukee uusasiakashankintaa, lisää asiakkaiden tyytyväisyyttä ja uskollisuutta sekä auttaa osaavan henkilöstön rekrytoinnissa ja sitouttamisessa. Parhaimmillaan se toimii suojakilpenä monia ulkoisia uhkia ja pieniä epäonnistumisia vastaan.

Yrityksen asema markkinoilla rakennetaan tunnettuuden ja vahvan brändimielikuvan avulla. Joskus tunnettuuden parantaminen voi olla ensimmäinen edellytys mielikuvan muokkaamiselle kohti tavoitetilaa!

Koska yritykset eivät toimi markkinoilla yksin, on myös tärkeää asemoida yrityksen asema suhteessa kilpailijoihin. Omien ja kilpailijoiden imagollisten vahvuuksien ja kehityskohteiden tunnistaminen on tärkeää kehitettäessä mielikuvaa yrityksestä kohti yrityksen strategista tavoitetilaa.

Tunnettuus ja vahva yritysbrändimielikuva sekä erottautuminen kilpailijoista ovat edellytyksiä sille, että yritys on vakavasti otettava vaihtoehto, kun asiakkaat kartoittavat ja tekevät valintoja potentiaalisista yhteistyökumppaneista.

Taloustutkimuksen toteuttama räätälöity yritysbränditutkimus on helppo tapa lähteä selvittämään tunnettuutta ja mielikuvia halutun kohderyhmän keskuudessa.

Tutkimuksen avulla saat tietoa:

  1. yrityksesi tunnettuudesta valitussa kohderyhmässä 
  2. yritysbrändisi vahvuuksista ja heikkouksista
  3. yrityksesi asemasta tärkeimpiin kilpailijoihin nähden 
  4. yrityksesi asemasta potentiaalisten asiakkaiden harkintalistalla
     

Yritysbrändimielikuvaa tutkittaessa on tärkeää määritellä juuri oikea yrityspäättäjien kohderyhmä, joiden mielikuvista ollaan kiinnostuneita. Yrityspäättäjät tavoitetaan parhaiten puhelinhaastatteluin. Erilaisten, ja joskus vaikeidenkin kohderyhmien tavoittamisessa tarvitaan ammattitaitoa - tästä Taloustutkimuksella on yli 50 vuoden kokemus.

Mikäli yrityksesi tunnettuuden ja brändimielikuvan tutkiminen on ajankohtaista, otathan yhteyttä, niin kerron lisää!

Erna Icen
Insight Director
erna.icen@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5292

OTA YHTEYTTÄ