Neuromittaus – ymmärrystä alitajunnan tiedostamattomiin viesteihin

Neuromittaus – ymmärrystä alitajunnan tiedostamattomiin viesteihin

10.09.2019

Miten kohderyhmä reagoi tv-mainoksen eri kohtiin? Miten uuteen pakkaukseen suhtaudutaan? Mikä versio mainoksesta toimii parhaiten? Esimerkiksi näihin kysymyksiin löydetään vastauksia Taloustutkimuksessa toteutettavan neuromittauksen avulla.

Neuromittauksessa pääsemme tutustumaan kuluttajien tiedostamattomaan puoleen. Tutkimus toteutetaan mittaamalla kohderyhmään kuuluvien aivosähkökäyriä. Neuromittauksesta saatavien tulosten perusteella ymmärrys asiakkaista lisääntyy.

Neuromittauksen avulla voidaan kehittää brändien arvolupauksia, konsepteja, TV-, radio-, printti- ja nettimainontaa sekä pakkauksia. Tutkimuksessa mitataan erottuvuutta, haluamista, kiinnostusta ja paneutumista, joka yleensä korreloi muistamisen kanssa. Neuromittauksen yhteydessä on hyvä toteuttaa mittausta tukeva kvalitatiivinen tai kvantitatiivinen tutkimus. Tuloksia voidaan hyödyntää esimerkiksi markkinointiviestinnän kehittämisessä, pakkaussuunnittelussa ja videotuotannossa.

Jos olet kiinnostunut saamaan lisätietoja neuromittauksesta, niin kysy meiltä lisätietoja:

Anne Kosonen, tutkimuspäällikkö, anne.kosonen@taloustutkimus.fi, p. 010 758 5264
Merja Lintunen, tutkimuspäällikkö, merja.lintunen@taloustutkimus.fi, p. 010 758 5310
Malin Karlsson, markkinatutkija, malin.karlsson@taloustutkimus.fi, p. 010 758 5210
 

Arkistoon