Uutiset 04.10.2017
Jaa:

Kysy, kuuntele ja oivalla – kohtaa kuluttajasi kasvotusten

Miksi ketsuppipullon korkin alla olevan sinetin irrottaminen vaatii rasittavaa näpertämistä? Miksi tiskiainepullo ei annostele tippaa, jos sen kerran pitäisi riittää? Onko aamiaismuropakkauksen todella oltava niin korkea, että sille ei tahdo löytyä kaapista hyllypaikkaa?

Entä tiskiharjat ja -rätit; onko ihan tosissaan kaunis ja yhteensopiva visuaalisuus liikaa pyydetty? Hailakan keltainen liina hieman tummemman keltaisilla kukkakuvioilla – eipä juuri nappaa.

Meistä jokainen kohtaa tämän tästä pieniä kuluttamiseen liittyviä asioita, jotka voisivat olla paremmin: ravitsevampaa, helpompaa, kauniimpaa, paremmin yhteensopivaa, siistimpää ja käytettävämpää = ostettavampaa! Kuluttajien arjen tuntemus on markkinoijan runsaudensarvi. Kohtaa kuluttajasi silmästä silmään: kysy, kuuntele ja oivalla.

Tuomme sinut ja kohderyhmäsi saman pöydän ääreen ja tarjoamme sinulle mahdollisuuden aidosti kuluttajalähtöisten oivallusten tekemiseen. Miksi suunnitella tuotteita ja palveluja ja tyytyä toivomaan, että niistä pidettäisiin, kun voit kohdata kuluttajasi kasvotusten, ja kysyä, mitä hän tarvitsee, kaipaa ja arvostaa.

Johdatamme sinut tutkimusmatkalle kuluttajien koteihin. Voit havainnoida kohderyhmäsi arkirutiineja, kysyä ihmisiltä suoraan ja oivaltaa, missä on ilmeinen tuotteen kokoinen aukko. Se, joka oivaltaa aukon ensimmäisenä, saa tuotteeseensa pioneerin lisäarvon. Me tarjoamme sinulle tämän paalupaikan.

Lähdemme sinun ja kohderyhmäsi edustajien kanssa ostoksille. Käymme yhdessä ruokakaupassa, apteekissa, vaateostoksilla tai vaikkapa autoliikkeessä, toiveidesi mukaan. Yhteinen kauppakierros kuluttajan kanssa voi olla sinulle äärimmäisen silmiä avaava kokemus: ”näinkin voi siis ajatella, myös tuollainen motivoi, en ajatellutkaan, että tuo ärsyttää, voisihan tuon tehdä toisinkin”. Kuluttajaymmärryksen tuottamiseen erikoistunut tutkijamme on yhteisellä kauppareissullanne todellinen ässä hihassa. Hän auttaa sinua myös silloin, kun oivalluksia muutetaan menestyksekkääksi liiketoiminnaksi.

Kokoamme yhteen kohderyhmäsi edustajia luoviin ja innostaviin co-creation -työpajoihin, joissa sinulla on niin ikään mahdollisuus kuulla ja havainnoida kohderyhmääsi. Moderaattorimme ovat kovan luokan ammattilaisia. He vievät työpajat pienryhmineen ammattimaisesti läpi huolehtien siitä, että tekeminen on innostavaa, luovaa ja intensiivistä – me emme jätä kiveäkään kääntämättä!

Tarjoamme sinulle myös mahdollisuuden aidosti vuorovaikutuksellisiin pikatreffeihin kohderyhmäsi kanssa. Kokoamme yhteen joukon tuotteesi tai palvelusi – tai sen kilpailijoiden – käyttäjiä, ja sinä saat kysyä heiltä suoraan mieltäsi askarruttaneita avainkysymyksiä pikatreffien tyyliin. Ota sopiva markkinointiporukka mukaan ja saatte taatusti suoraa ja spontaania palautetta keskeisimmiksi valitsemiinne kysymyksiin. Sekä omat että kilpailijoidenne vahvuudet ja heikkoudet tunnistamalla voitte loistaa sekä tuoteportfolionne että viestintänne suunnitellussa.

Me annamme kohderyhmällesi äänen – anna Sinä kohderyhmäsi näyttää itsellesi tietä.

Sari Roth, tutkimuspäällikkö

Lisätietoja kvalitatiivisista tutkimuksista saat lähettämällä sähköpostia osoitteeseen qualitative@taloustutkimus.fi tai soittamalla vaihteeseemme p. 010 758 511, josta sinut ohjataan kvalitatiivisille tutkijoillemme.