Uutiset 09.06.2020
Jaa:

Kuolleet brändit

Mitä yhteistä on Hangon keksillä, Saloralla, Naminamilla, Anttilalla, Valintatalolla, Luxorilla, vaatekauppa Kuusisella ja Merita pankilla? Ne ovat tuotemerkkejä, jotka nousevat esiin, kun kyselytutkimuksissa kuluttajia pyydetään nimeämään spontaanisti mieleensä tulevia brändejä.

Kyseisten yritysten markkinointiosastot eivät kuitenkaan paljon hyödy tästä tiedosta, sillä näitä brändejä ei ole enää olemassa. Kuolleiden brändien nouseminen esiin kyselyissä kertoo mielenkiintoisella tavalla brändien voimasta.

Vanhat mielikuvat pysyvät ihmisten ajatuksissa pitkään ja sitkeästi. Kuluttajien muisti laahaa aina vuosia, ellei vuosikymmeniä jäljessä reaalimaailmasta.

Sinänsä ei ole mitenkään ihmeellistä, että kyselytutkimuksissa nousee esiin olemassa olevien lisäksi myös joitakin kuolleita brändejä. Kysymyshän on mielikuvien luomisesta, ja nämä brändit ovat elinaikanaan onnistuneet jättämään jälkensä kuluttajien ajatuksiin.

Mikä on sinun brändisi tilanne oman verrokkiryhmäsi muihin brändeihin verrattuna? Muistavatko kuluttajat sinut vai kilpailijasi paremmin? Sitä kautta pääse todennäköisemmin mukaan harkintalistalle, kun ostopäätöksen aika tulee.

Meiltä saat nyt tuoretta tietoa monien eri toimialojen brändien spontaanista tunnettuudesta. Ota rohkeasti yhteyttä ja kysele, olisiko brändistäsi ja/tai sinua kiinnostavista brändeistä tätä tietoa saatavilla.

Miika Parpo
p. 010 758 5258
miika.parpo@taloustutkimus.fi