Kansallisen Asiakaspalvelupalaute-tutkimuksen 2018 kärki selvillä!

Kansallisen Asiakaspalvelupalaute-tutkimuksen 2018 kärki selvillä!

11.12.2018

Suomalaiset kuluttajat ovat jälleen antaneet arvionsa yritysten asiakaspalvelusta. Onnistuneen asiakaspalvelun kirkkainta kärkeä edustavat Kirjasto, Alko ja Yliopiston Apteekki, jotka säilyttävät sijoituksensa edellisvuodesta.

Tutkimuksessa kuluttajat ovat saaneet arvioida muun muassa yritysten ja kunnallisten toimijoiden asiantuntemusta, odotusaikaa, tilojen viihtyisyyttä, palvelun joustavuutta ja saadun palvelun ystävällisyyttä. Rankingin TOP 10:een hyvin sijoittuvat pankit ja terveysalan toimijat (apteekit ja lääkärikeskukset) koetaan asiakaspalvelun onnistujiksi.

Kansallisen Asiakaspalvelupalautetutkimuksen kärki vuonna 2018 on:

  1. Kirjasto
  2. Alko
  3. Yliopiston Apteekki
  4. Mehiläinen
  5. Avainapteekit
  6. Terveystalo
  7. POP Pankki
  8. Oma säästöpankki
  9. OP-Pohjola-ryhmän osuuspankit
  10. Pentik

Lisätietoja Kansallinen Asiakaspalvelupalaute -tutkimuksesta antaa Taloustutkimuksessa markkinatutkija Mona Kukkonen, puh. 050 306 3704, mona.kukkonen@taloustutkimus.fi.


 

Arkistoon