Julkinen sektori ja järjestöt päihittävät yritykset, kun toimittajat arvioivat näiden ulkoista viestintää

Julkinen sektori ja järjestöt päihittävät yritykset, kun toimittajat arvioivat näiden ulkoista viestintää

14.05.2019

Toimittajat ovat jälleen arvioineet suurimpien suomalaisten yritysten, julkisen sektorin ja järjestöjen ulkoista viestintää. Tänä vuonna yleisarvosanalla mitattuna parhaan arvion ulkoisesta viestinnästä saa Punainen Risti, kun huomioidaan kaikki tutkitut yritykset ja organisaatiot.

Tutkittuja organisaatioita on yhteensä 141 ja yleisarvosanat ovat välillä 5,25–8,32. Ero parhaan ja heikoimman arvosanan välillä on huikea. Yritysten luokassa tutkittujen keskiarvojen keskiarvo on 7,13, kun julkisen sektorin/järjestöjen vastaava on 7,55.

Parhaat yleisarvosanat (asteikolla 4–10):

Etujärjestöt/järjestöt/julkiset palvelut:

  1. Punainen Risti
  2. Ilmatieteen laitos
  3. Yleisradio

Yritykset:

  1. Veikkaus
  2. Valio
  3. LähiTapiola

Tutkimuksessa yrityksiä/organisaatioita arvioidaan lisäksi yhdentoista eri imagotekijän perusteella. Vastaajat kertovat myös kuinka usein seuraavat yritysten/organisaatioiden viestintää ja mitä imagotekijöitä pitävät tärkeimpinä oman työnsä kannalta.

Yritysviestintä 2019 -tutkimus toteutettiin helmi–huhtikuussa 2019. Tutkimuksessa oli mukana 141 yritystä/organisaatiota.

Tutkimuksen kohderyhmänä ovat painetuissa tai sähköisissä joukkoviestimissä työskentelevät toimittajat, päätoimittajat, toimitus-, uutis- ym. päälliköt sekä toimitussihteerit valtakunnallisesti. Tutkimuksessa on yhteensä 215 vastaajaa, vastaajamäärät vaihtelevat toimialoittain ja yrityksittäin/organisaatioittain.

Ostamalla käyttöönne tutkimuksen tulokset saatte tietää tarkemmin, millaisen yleisarvosanan olette saaneet, kuinka tuloksenne ovat muuttuneet, sekä mitkä ovat yrityksenne/organisaationne vahvuuksia ja heikkouksia muihin toimialalla tutkittuihin verrattuna.

 
Lisätietoja tutkimuksesta:
Paula Lehto
tutkimuspäällikkö
paula.lehto@taloustutkimus.fi
010 758 5275

Arkistoon