Uutiset 18.01.2022
Jaa:

Hyvää ja menestyksekästä vuotta 2022!

Toinen pandemiavuosi saatiin päätökseen poikkeusolojen liukuessa uudeksi normaaliksi. Pandemia ei ole kuitenkaan onnistunut nujertamaan sitä seikkaa, että tutkittua tietoa ja kohderyhmäymmärrystä tarvitaan oikeastaan entistä enemmän.

Pandemia ja sen oloissa selviäminen on luonut uusia tiedontarpeita eivätkä aiemmatkaan tarpeet mihinkään hävinneet. Tutkimusmenetelmien on toki pitänyt osin uudistua. Kaupallinen tutkimusala koki osana kansantaloutta kysyntäpudotuksen keväällä 2020, mutta toipui nopeasti jo syksyllä 2020. Vuosi 2021 oli jo vahvan kasvun aikaa, mistä kertoo myös yli 10 %:n liikevaihdon nousu. Taloustutkimus oli monessa mukana tuottamassa tietoa sekä yhteiskunnallisista että kaupallisista ilmiöistä. Asiakkaittemme lisäksi meitä kiinnostaa koko suomalaisen yhteiskunnan menestyminen.

Viime vuonna saimme myös uusia henkilöitä vahvistamaan osaamistamme. Paransimme kyvykkyyttämme erityisesti kohderyhmäpalvelussa. Vuonna 2022 panostamme erityisesti kaupallisten kohderyhmien muodostamiseen tutkimustiedon avulla ja yleisöjen luomiseen sähköisille kauppapaikoille mainostajien ostettaviksi. Mainonnan yleisöjä voidaan muodostaa tutkimusdatalähtöisesti joko pelkästään asiakkaamme omaan käyttöön tai kaikkien asiakkaiden ostettavaksi, esimerkiksi tiettyä brändiä arvostavat suomalaiset. Kannattaa kysyä omalta yhteyshenkilöltäsi, mitä yleisöjä on saatavilla tai muodostettavissa.

Kiitän asiakkaitamme yhteistyöstä ja lähdemme innolla kohti vuotta 2022.