Uutiset 10.04.2018
Jaa:

Haglöfs, Halti ja Didriksons vapaa-ajan asumerkkien kärjessä

Puolet suomalaisista ostaa urheilu- ja vapaa-ajan asunsa alan erikoisliikkeistä. Tavaratalot ovat ostopaikkoina toiseksi suositumpia. Verkkokaupoista ostaa useampi kuin marketeista.

Taloustutkimus selvitti 30:n urheilu- ja vapaa-ajan asun tuotemerkin tuntemista, käyttöä sekä mielikuvia suomalaisten kuluttajien keskuudessa.

Merkkien Top 10:n muodostavat seuraavat saamiensa yleisarvosanojen (4-10) keskiarvojen perusteella:
1.    Haglöfs
2.    Halti
3.    Didriksons
4.    Nike
5.    Helly Hansen
6.    Peak Performance
7.    Adidas
8.    Rukka
9.    Luhta
10.    Under Armour

Edellä mainittujen merkkien lisäksi tutkimuksessa arvioitiin myös seuraavia: 8848 Altitude, Catmandoo, Champion, Cheetah, Craft, Danskin, Everest, Five Seasons, Icepeak, Kari Traa, Li-Ning, McKinley, The North Face, Puma, Reebok, Sail & Ski, SKiFi, Starter, Torstai ja Umbro.

Tunnettuuden, käytön ja suositteluhalukkuuden (NPS) ohella kaikista merkeistä selvitettiin mielikuvat kokonaisuutena ja ominaisuuksittain: laatu, hinta, valikoiman laajuus, muodikkuus, käyttömukavuus, kotimaisuus ja mainonnan kiinnostavuus.

Tutkimukseen vastasi lähes 3500 iältään 15–79-vuotiasta suomalaista tammi–helmikuussa 2018.

Lisätiedot ja tulosten tilaukset:
Taloustutkimus Oy
tutkimusjohtaja Merja Tuominen
puh. 010 758 5402 
merja.tuominen@taloustutkimus.fi