Brändien arvostus -tutkimus 2019 on valmistunut

Brändien arvostus -tutkimus 2019 on valmistunut

06.09.2019

Perinteiset ja tutut brändit yhä arvostetuimpia

Suomalaiset kuluttajat arvostavat tänäkin vuonna eniten design-alan brändejä. Myös tuotteen alkuperästä, tuotantotavasta tai ravitsemuksellisesta laadusta kertovat merkit sekä TV-yhtiöt olivat arvostetuimpien joukossa. Eniten kuitenkin arvostustaan viime vuodesta nosti Saarioisten valmispizzat, vaikka se kuuluikin kolmanneksi vähiten arvostettujen valmispizzojen tuoteryhmään. Suurin arvostuksen lasku tapahtui viime vuoden voittaja Abloylle, joka tippui sijalle 12, Abloyn arvostus on kuitenkin korkealla tasolla.

Tänä vuonna tutkimukseen uutena mukaan tulleet hoitoalan brändit eivät pärjänneet kovin hyvin, sillä kategoria arvostettiin tutkimuksen toiseksi heikoiten (vain vedonlyönti/rahapelit olivat vähemmän arvostettuja).

Brändien arvostus -tutkimuksen mukaan top10 arvostetuimmat brändit vuonna 2019 ovat:

  1. Fiskars
  2. Fazer
  3. Arabia
  4. Fazer Sininen
  5. YLE
  6. Hackman
  7. Iittala
  8. Valio
  9. S-Etukortti
  10. Google

Brändien arvostus -tutkimukseen valitaan spontaanisti tunnetuimmat brändit esitutkimuksen avulla. Tänä vuonna mukaan otettiin 74 tuoteryhmää ja 612 spontaanisti tunnetuinta brändiä.

Brändien arvostus -tutkimus kertoo tutkimuksen tilaajalle mm.: Millainen on brändin asema kilpailijoihin nähden, kuinka brändiä arvostetaan eri kohderyhmissä ja kuinka brändiä suositellaan.

Lue lisää tutkimuksesta ja katso tutkimuksessa mukana olevat brändit täältä.

Lisätietoja antaa: 
markkinatutkija Miika Parpo
miika.parpo@taloustutkimus.fi, p. 010 758 5258
 

Arkistoon