Brändien arvostus -tutkimuksen kärjessä tutut brändit – Avainlippu ensimmäistä kertaa kymmenen joukossa

Brändien arvostus -tutkimuksen kärjessä tutut brändit – Avainlippu ensimmäistä kertaa kymmenen joukossa

22.09.2017

Brändien arvostus -tutkimuksen kymmenen kärkeen nousi ensimmäistä kertaa kotimaisuudesta kertova Avainlippu. Myös Iittala palasi vuoden tauon jälkeen kymmenen arvostetuimman joukkoon. Muutoin kärjen ovat miehittäneet tutut brändit. Fazerin Sininen, Fiskars ja Fazer ovat jo viidettä vuotta peräkkäin kärkikolmikossa.

Tuotteen alkuperästä, tuotantotavasta tai ravitsemuksellisesta laadusta kertovat merkit olivat muutoinkin kovassa nousussa vuonna 2017. Kymmenen kärjessä oli ensimmäistä kertaa peräti kolme ko. merkkiä ja terävimmän kärjen takana sijoitustaan nostivat selkeästi myös Puhtaasti Kotimainen (Sirkkalehtimerkki) sekä Sydänmerkki.

Täysin uusista tutkimuksessa mukana olleista brändeistä mielenkiintoinen taistelu käytiin kahden sinappibrändin (Turun Sinappi ja Auran Sinappi) kesken. Voiton vei tällä kertaa niukasti ”paluumuuttaja” Turun Sinappi.

Brändien arvostus 2017 TOP 10                                                  

  1. Fazerin Sininen
  2. Fiskars
  3. Fazer
  4. Lego
  5. Joutsenmerkki
  6. Abloy
  7. Hyvää Suomesta -merkki
  8. Avainlippu
  9. Valio voi
  10. Iittala

Taloustutkimus ja Markkinointi  & Mainonta -lehti toteuttivat perinteisen Brändien arvostus  -tutkimuksen jo 21. kerran. Tutkimuksessa on mukana vuosittain noin tuhat brändiä. Tutkimus selvittää, miten suomalaiset arvostavat eri brändejä ja yrityksiä. Tänä vuonna tutkimuksessa selvitettiin ensimmäistä kertaa myös brändien suosittelua NPS-mittaria hyödyntäen.

Tilaamalla räätälöidyn brändiraportin saatte tietää, miten brändinne sijoittuu suhteessa kaikkiin muihin tutkittuihin brändeihin ja mikä on brändinne asema kilpailijoittenne joukossa.  

Lisätietoja tutkimuksesta ja tilaukset:

tutkimuspäällikkö Sirpa Vinni

sirpa.vinni@taloustutkimus.fi

puh. 010 758 5246

Ota yhteyttä!

Arkistoon