Tunteeko meitä kukaan ja kuka mahdollisesti tuntee?

10.04.2018

Tätä mietti Helsingin Villasukkatehdas, joten se päätti selvittää tunnettuutensa kuluttajien keskuudessa. Helsingin Villasukkatehdas on maamme ainoa perinteinen villasukkatehdas ja se valmistaa villasukkia idyllisellä tehtaallaan Roihupellon teollisuusalueella. Villasukkatehdas on rakentanut tunnettuuttaan harkiten ketterällä markkinoinnilla:

Helsingin Villasukkatehtaan perustamisesta lähtien olemme pyrkineet olemaan rehellisiä ja tinkimättömiä sekä toimimaan kaikessa parhaaksi katsomallamme tavalla. Olemme rakentaneet kaiken viestintämme ja markkinointimme itse pyrkien tuomaan ilmi meille tärkeitä arvoja. Koska kokemuksemme markkinoinnista on vähäinen, päätimme ryhtyä yhteistyöhön Taloustutkimuksen kanssa mitataksemme tunnettuuttamme , kertoo tehtaan patruuna Jukka-Pekka Kumpulainen.

Selvitimme valtakunnallisella kyselytutkimuksella Helsingin Villasukkatehtaan spontaanin ja autetun tunnettuuden. Tämän tutkimuksen kautta saatiin tietää, miten hyvin ja missä kohderyhmissä se tunnetaan. Tulosten perusteella voidaan todeta, että Helsingin Villasukkatehtaan tunnettuus on hyvällä tasolla.

”Tunnettuuden selvittäminen osoittautui kullanarvoiseksi päätökseksi, sillä tutkimuksen myötä saimme varmistuksen siitä, että viestimme välittyy myös kuluttajille. Kaiken kaikkiaan yhteistyömme Taloustutkimuksen kanssa oli mutkatonta ja toimivaa, ja suosittelemme sitä vilpittömästi muillekin”, sanoo Kumpulainen.
 

Tutkimus tehtiin:
-    Taloustutkimuksen Telebus-tiedonkeruun yhteydessä viikolla seitsemän.
-    Haastateltiin puhelimitse 501 iältään 15–79-vuotiaita mannersuomalaisia väestöä edustavasti.
-    Tuloksissa tunnettuutta ja mainonnan huomaamista tarkasteltiin iän, alueen ja sukupuolen mukaan. Tulokset painotettiin kohderyhmää vastaavaksi.

Väestöä edustavaksi kiintiöity näyte mahdollistaa laadukkaan ja luotettavan kuluttajatiedon hyödyntämisen. Viikoittain tehdään 500–1000 Telebus-haastattelua puhelimitse. Kohderyhmänä ovat 15–79-vuotiaat suomalaiset. Kohderyhmää voidaan myös rajata kysyttyjen taustatietojen perusteella.
 

Tämä on loistava mittari brändin tunnettuuden kasvamisen mittaamiseen. Kerron mielelläni lisää, joten ota rohkeasti yhteyttä!

  Essi Hyyppä
  digiasiantuntija
  010 758 5241
  essi.hyyppa@taloustutkimus.fi


Essi Hyyppä on Taloustutkimuksen asiantuntija, joka tekee viestinnän ja markkinoinnin tutkimuksia. Vapaa-ajallaan hän kuuntele podcasteja, hioo uintitekniikkaansa ja katsoo Sohvaperunoita.

Taloustutkimuksen kuluttajaymmärryksessä syväluotaamme kuluttajien käyttäytymistä. Avaamme akkunoita erilaisiin päätöksentekoprosesseihin. Syväluotaamme kohderyhmien arvot, asenteet ja motiivit. Teemme näkyväksi kaiken sen, mikä meidän itse kunkin elämään ja kuluttamiseen vaikuttaa. Tuomme kuluttajien näkemykset osaksi asiakkaidemme menestyvää liiketoimintaa.

 

Arkistoon