Tunnista ja tavoita – Brändikohderyhmät verkkomarkkinointiin

Miten online-markkinoinnista saisi enemmän vastinetta euroille? Kohderyhmämarkkinointi on perinteistä verkkomainontaa kustannustehokkaampi ja yksilöllisempi tapa tehdä markkinointiviestintää. Teemme display-mainonnan kohderyhmiä brändimielikuvasta tai mistä tahansa tutkimustuloksesta.


Markku Leskinen, chief data officer
markku.leskinen@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5255

Viesti perille asti


Taloustutkimus tuottaa vuosittain tärkeää tietoa suomalaisten suhtautumisesta eri brändeihin ja verkkobrändeihin. Eikö olisi hienoa, jos olisi mahdollista tavoittaa juuri tiettyä brändiä arvostavat kaikkien suomalaisten keskuudesta? Meistä olisi! Brändin arvostajat ja ei-arvostajat tunnistamalla voi tehostaa markkinointia omille asiakkaille tai kohdistaa mainontaa kilpailijabrändiä arvostaville – se on siis parhaimmillaan moninkertaisesti tehokkaampaa kuin kohdentamaton markkinointi.

Taloustutkimuksella on tieto suomalaisten brändiarvostuksista ja osaaminen tilastollisesta mallintamisesta. Tarvitsimme kuitenkin mukaan mainonnan kohdentamisen ammattilaisia. Vision toteuttamiseksi aloitimme yhteistyön Insight360 Oy:n kanssa. Matkalla kirkastui ajatus, että haluamme tavoittaa ihmisiä, emme tiettyä mediakanavaa.

Tuloksena syntyivät brändikohderyhmät, joiden avulla tavoittaa juuri tiettyä brändiä arvostavat tai ei-arvostavat suomalaiset netin ääreltä display-mainonnalla – mediariippumattomasti. Niissä yhdistyvät ajantasainen tieto suomalaisten brändiarvostuksista, laajat tietovarastot suomalaisten taustoista ja display-mainonnan kohdentaminen. Ne ovat valmiita ratkaisuja verkkomarkkinoinnin haasteisiin, oli tavoitteena sitten vaikuttavuuden lisääminen tai kustannuksissa säästäminen. Lisäksi kohderyhmillä onnistuu myös offline-kampanjointi, postinumeron tarkkuudella.

Teemme nyt display-mainonnan kohderyhmiä myös mistä tahansa muusta kyselytutkimuksesta. Kysy lisää!
 

Markku Leskinen
markku.leskinen@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5255