Uutiset 08.09.2020
Jaa:

Kotimaisuuden ja ympäristöystävällisyyden arvostus nousussa

Tutkimme yli 500 brändin arvostuksen – mannerlaatat ovat liikkeessä

Uusimmassa vuoden 2020 tutkimuksessa kumpuaa esiin suomalaisuuden sekä ympäristöystävällisyyden arvostaminen. Muun muassa Hyvää Suomesta, Joutsenmerkki ja Avainlippu ovat kaikki nyt arvostetumpia kuin aiemmin – taustalla epäilemättä koronaepidemian aiheuttama muutos kuluttajien arvopohjassa. Syvästä suomalaisuuden tunteesta kumpuavat myös brändien arvostuksen kärkikaartiin tänä vuonna pompanneet Mäntysuopa ja Alvar Aalto – kriisin hetkellä palataan takaisin asioihin, jotka tunnetaan, joihin luotetaan, ja jotka tuntuvat omilta, turvallisilta.  


Vaikka pandemia jatkuu vielä vahvana ympäri maapalloa, voi jo nyt sanoa että se on muuttanut, ei pelkästään ostotapoja kohti verkko-ostamista, vaan myös brändien arvostusta. Ja muutos on varmasti jos ei pysyvä niin ainakin pitkäaikainen. Siksi jokaisen brändin pitäisi tehdä nyt oma ”health check” ja tarkistaa oma positio kilpailukentässä.

Katso miten sinun brändisi voisi hyötyä Brändien arvostus -tutkimuksesta 

Kiinnostuitko brändisi tilanteesta?
Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

Miika Parpo
miika.parpo@taloustutkimus.fi
p. 010 758 5258


Taloustutkimuksen vuosittain tehtävä Brändien arvostus -tutkimus on paljon muutakin kuin ranking tai sijoitus brändien kesken. Tutkimus antaa yrityksille laajan katsauksen kilpailukenttään ja kohderyhmätarkastelun sekä mahdollistaa tiedon vertaamisen yli 60 toimialalla ja yli 500 brändin kesken.

Lue lisää Brändien arvostus -tutkimuksesta