Ajankohtaista
Vahvimmat korkeakoulubrändit 2024
Taloustutkimuksen tuore suomalaisten nuorten ja aikuisten parissa tehty tutkimus kertoo, että vahvimmat korkeakoulubrändit ovat edelleen Helsingin yliopisto, Aalto-yliopisto ja Turun yliopisto sekä Tampereen ammattikorkeakoulu ja Poliisiammattikorkeakoulu.
Nato-jäsenyyden kannatus vahvaa – pitkäjänteinen tutkimus paljastaa muutokset mielipiteissä
Stressitasot nousevat ympäri maailmaa
Maailmanlaajuinen riippumaton markkinatutkimus- ja kyselyjärjestöjen verkosto (WIN), jonka jäsen myös Taloustutkimus Oy on, on tänään julkistanut vuosittaisen WIN World Survey -tutkimuksensa, joka tutkii yli 33000 ihmisen näkemyksiä ja uskomuksia 39 maassa ympäri maailman. Tällä kertaa tutkimus selvittää asioita liittyen terveyteen, mukaan lukien mielenterveys ja stressi.
Puhelinhaastatteluista ja makutesteistä 15 % kesäalennus!
Tee tilaus 15.5.2024 mennessä heinä-elokuussa toteutettaville tutkimuksille ja annamme 15 prosentin alennuksen projektin tiedonkeruun hinnasta.
Miten suomalaiset osallistuvat hyväntekeväisyyteen ja selittävätkö kuluttajien arvot lahjoittamista?
Suomalaisten osallistuminen hyväntekeväisyyteen on hieman kasvanut kahden vuoden takaisesta. Useampi kuin kaksi kolmesta on osallistunut hyväntekeväisyyteen jollakin tavalla viimeisen vuoden aikana.
Voiko liiketoimintaa johtaa tutkimusdatan avulla? Case LähiTapiola
Kuuluuko kuntasi voittajiin vai häviäjiin? Hyödynnä tutkimusdataa vetovoimaisuuden lisäämisessä
Miten presidentinvaalimittaukset menivät, omasta mielestämme
Ehdokkaiden kannatusmittaukset saivat poikkeuksellisen paljon huomiota juuri käytyjen presidentinvaalien yhteydessä. Mittauksia tilasiva totutun kahden median (HS, YLE) lisäksi muutkin mediat. Ennen ensimmäistä kierrosta mittaukset tai erityisesti Taloustutkimuksen tekemän mittauksen puuttuminen nousi puheenaiheeksi. Lisäksi keskusteltiin siitä, mikä on mittausten tulosjulkistusten vaikutus ehdokkaiden kannatuksiin ja äänestysaktiivisuuteen.