Uutiskirje 4/2010

Uutiskirje 4/2010

Ajankohtaista

Uusi tutkimusketju syntyi - Taloustutkimus GIA/WIN verkoston jäseneksi

Gallup International Association (GIA) ja Worldwide Independent Network of Market Research (WIN) päättivät yhdistymisestä Wienissä 17.5.2010 järjestetyssä kokouksessa. Näiden kahden ketjun yhdistyessä syntyy yli 50 maassa toimiva verkosto. Jäsenyritysten liikevaihto oli vuonna 2009 yli 500 miljoonaa dollaria. Liikevaihdosta yli 10 % oli kansainvälisiä toimeksiantoja. GIA/WIN-verkoston pääkonttori sijaitsee Sveitsissä.
Lue lisää...


Ajankohtaista markkinatutkimusasiaa Venäjältä

Venäjän talous on lähtenyt pieneen kasvuun ja kasvun odotetaan kiihtyvän vuoden loppupuoliskolla. Myös yksityinen kulutus on varovaisessa kasvussa ja työttömyysaste on pysynyt melko alhaalla. Venäjän talous saavutti laman pohjan vuosi sitten. Tätä mieltä oltiin kesäkuun alussa pidetyssä Suomen Pankin siirtymätalouksien tutkimuslaitoksen (BOFIT) pitämässä Venäjä-tietoiskussa. BOFIT seuraa ja analysoi mm. Venäjän talouskehitystä.
Lue lisää...


Ratkaisut

BBFG vakiinnuttanut asemansa kvalitatiivisena tiedonkeruumenetelmänä

Bulletin Board Focus Groupia eli BBFG:tä on sovellettu Taloustutkimuksessa jo useamman vuoden ajan yhtenä asiakasymmärryksen työkaluna. BBFG on nettipohjainen kvalitatiivinen tiedonkeruumenetelmä, joka tuottaa syvällistä ymmärrystä ja halutessa tavoittaa kohderyhmän maantieteellisesti eri alueilta samanaikaisesti.
Lue lisää...


Kuluttajien ääni kuuluville verkon tutkimusyhteisöissä


Kuluttamalla vaikuttaminen on nykyajan tapa vaikuttaa. Ihminen rakentaa identiteettiään, ottaa kantaa ja ilmaisee itseään kulutusvalintojensa kautta. Tämän päivän kuluttaja haluaa tulla myös kuulluksi. Taloustutkimuksen eMedia 2010 -tutkimus kertoo, että esimerkiksi nuorista 15-24-vuotiaista joka viides haluaisi vaikuttaa itse nykyistä enemmän yritysten tuotteiden tai palveluiden kehittämiseen sosiaalisen median välityksellä.
Lue lisää...