Uutiskirje 4/2007

Uutiskirje 4/2007

Ratkaisut

Tarvitsetko markkinatutkimustietoa Pietarista?

Laaja kuluttajatutkimus (VG APT Pietari) on käynnistymässä Pietarin markkina-alueella. Mukaan ehtii vielä omilla kysymyksillä. Saat helposti tietoa Pietarin kuluttajien suhtautumisesta tuotteeseenne, tuotteiden valintaan tai tuoteryhmän käyttöön ja markkinatilanteeseen. Suuren vastaajamäärän ansiosta menetelmä on toimiva, vaikka tuotteella olisi pieni markkinaosuus tai pieni käyttäjäkunta. Lue lisää...

Suorasta media – kattava strategisen mediasuunnittelun aineisto Koodi-tutkimuskokonaisuuden kautta

Osoitteellinen ja osoitteeton suoramainonta ovat pitkään kaivanneet omia mediatunnuslukuja. Taloustutkimus Oy ja Kauppalehti 121 Oy ovat yhteistyössä lanseeranneet Koodi-tutkimuskokonaisuuden yhteydessä toteutetun osoitteellisen suoramarkkinoinnin suunnitteluun tarkoitetun uuden työkalun - SuoraKoodin. SuoraKoodi tuo suoran mediaksi medioiden rinnalle. Sillä voidaan lisätä suoran tehoa sekä brändinrakennuksessa että asiakassuhteitten vahvistamisessa. Lue lisää...

Tutkittua tietoa - kuluttajat

Paikallisosuuspankki jälleen vuoden asiakaspalvelija - Kirjastot nousivat asiakaspalvelijoiden kärkikolmikkoon

Tutkimustulokset vuoden 2007 asiakaspalveluyrityksistä ovat valmistuneet. Jälleen tänä vuonna ensimmäisen sijan saivat Paikallisosuuspankit. Toisella sijalla olivat Säästöpankit ja kolmannella sijalla kirjastot. Lue lisää...

Nuoret arvostavat Googlea, YouTubea ja Wikipediaa

Taloustutkimus selvitti tänäkin syksynä 10-17-vuotiaiden nuorten eniten arvostamat verkkobrändit. Tutkimukseen vastasi noin 500 nuorta. Lue lisää...

Nettiyhteisöissä kommunikoidaan ystävien kanssa - sähköposti pitää kuitenkin edelleen pintansa

Erilaiset nettiyhteisöt, kuten Facebook, MySpace ja IRC-Galleria, ovat kasvattaneet nopeasti käyttäjämääriään. Vaikka verkkoyhteisöjen sisältö ja käyttötarkoitukset varmasti vielä osittain hakevat suuntaansa, yhteisöjen suosio on ollut kiistämätön. Lue lisää...

Ajankohtaista

Taloustutkimus Oy ja Morselcode Oy yhteistyöhön - älyruutu Taloustutkimuksen käyttöön

Taloustutkimus Oy ja Morselcode Oy ovat tehneet yhteistyösopimuksen PMD-tiedonvälitysjärjestelmän käytöstä markkinatutkimuksissa. Taloustutkimus Oy onkin ensimmäisenä markkinatutkimusyrityksenä Suomessa ottamassa käyttöön älyruudun (2D-koodin) markkinatutkimustiedon keräämisessä. Lue lisää...